GETEST: Johnny Doodle Fudge

Alweer een hele tijd geleden kreeg ik een mooi pakketje thuisgestuurd van ‘Johnny Doodle’. ‘Home is where the fudge is…’ hebben ze als slogan. En inderdaad… zo voelt het wel.
Johnny Doodle is een bedrijf uit Rotterdam dat fudge op de markt brengt.
En ik mocht hun vier smaken testen. En dat was geen tegenvaller!

1-Vastleggen in volledig scherm 9122015 172240

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik in de supermarkt nooit naar fudge grijp. Ik ben meer een type van de chips en chocolade. Daarom vond ik het ook zo leuk om eens iets anders te proberen.
De fudge van Johnny Doodle ziet er alvast erg hip uit! Leuke stazakjes, met vrolijke teksten, waar zo’n 200 gram aan fudgeblokjes inzitten. De voedingswaarden zal ik jullie besparen (want je snapt… zo gezond is dit spul niet) maar er staan ook duidelijke vermeldingen op: vegetarisch, glutenvrij en halal.
Voor mij minder belangrijk want ik eet alles.

1-IMG_7623

De fudgeblokken zijn zo’n 2,5 cm bij 2,5 cm. Dat vind ik best groot. Ze zijn ook ietwat hard aan de buitenkant. Je kunt er wel goed op bijten want eens je je tanden erin hebt gezet, zijn ze makkelijk te kauwen. Ze blijven ook niet aan je tanden plakken!
Qua uitzicht lijken de ‘vanille’ en ‘salty caramel’ erg op elkaar. Als je ze proeft, dan proef je wel degelijk een verschil.
De vanille heeft een zachte smaak die ik heel aangenaam vind. Niet heel erg uitgesproken maar licht aanwezig. Prima.
De salty caramel is meteen mijn favoriet. Caramel in combinatie met zout, dat trekt mij altijd aan! En ook deze fudge kon me dus bekoren. Zoet en zout… een perfecte match!

1-IMG_7636  1-IMG_7631

Dan is er ook nog de ‘rum & rozijnen’ variant waarbij je de rozijnen ook duidelijk ziet zitten. Ik ben dol op rozijnen maar de rumsmaak (die duidelijk aanwezig is) spreekt me veel minder aan. Die rum hadden ze er best kunnen uitlaten voor mij.

De chocolade fudge ziet er als enige donkerbruin uit, als chocolade. Qua smaak kon deze mij het minst bekoren. Ik vond hem ook een wat minder goed mondgevoel geven. Een beetje droog en brokkelig.

Bij deze werd de Johnny Doodle Fudge goedgekeurd maar ik had een duidelijke voorkeur voor Vanille en de Salty Caramel.
Deze fudgeblokjes vullen erg goed! Door de zoete en grote blokjes zal je het zakje niet in één keer op kunnen eten. Ideaal dus om af en toe eens een blokje te snoepen…

http://www.johnnydoodle.nl/

One thought on “GETEST: Johnny Doodle Fudge

  1. Pingback: GETEST: Johnny Doodle chocolade | Lekker Happen.com - Foodblog

Geef een reactie

