Bistro Carnac – De Haan

Tijdens de herfstvakantie logeerden we aan de Belgische kust.
Na een drukke dag besloten we een hapje te gaan eten in De Haan. We kwamen net van de tram en liepen richting het centrum.
Ons oog viel op ‘Bistro Carnac’ en daar gingen we dan ook naar binnen.
We kozen een tweepersoonstafeltje tegen het raam en bestelden een drankje.
Het restaurant is niet heel groot maar ziet er wel gezellig uit vanbinnen.

1-DSCN6702 1-DSCN6703

Als voorafje kregen we een klein kopje tomatensoep van het huis. Dat vind ik altijd een leuke en vriendelijke verrassing. En het soepje werd ook goedgekeurd. Heerlijk gekruid en vol van smaak.
Als voorgerechten bestelden we het brood met de hofmeesterboter. De hofmeesterboter bleek kruidenboter te zijn. Hiervan kregen we drie plakjes. Ze waren wel nog vrij hard om te smeren. En de hoeveelheid mocht iets meer zijn gezien het enorme brood. Het was verder een lekker voorgerechtje.

1-DSCN6704 1-DSCN6705

Als hoofdgerecht bestelde mijn vriend mosselen met look. Hierbij kreeg hij een kommetje mosselsaus. Ik bestelde een konijn. Dit is iets wat ik normaal nooit bestel op restaurant. Ik maak het zelf wel graag met tafelbier en pruimen. Maar een andere bereiding van konijn wekte toch ook mijn interesse. Ik kreeg twee mooie, stevige konijnenbillen op mijn bord. Daarbij lagen nog wat champignons en enkele pruimpjes. De konijn had een vrij neutrale smaak zodat je hem ten volle proeft. Het vlees was erg mals en lekker. Ik was blij met dit bestelde gerecht. Al zou een extra pruimpje mij nog blijer maken. We kregen ook nog een kom friet bij onze gerechten maar door de grote hoeveelheid konijn, heb ik maar weinig frietjes gegeten.
Mijn vriend genoot van de mosselen. De knoflookgeur rook je duidelijk. Ook bij mij kwam het water me al in de mond. Er bleef dan ook geen mossel achter in de pot. Ook ‘het soepje’ onder in de pan was erg lekker. De verse knoflook zat er massaal in.

1-DSCN6707 1-DSCN6709 1-DSCN6710

Lekker!

  • verse knoflook in de mosselen
  • goede hoeveelheid konijn
  • gezellig restaurant

Niet zo lekker!

  • beperkte en te harde kruidenboter

8enhalf

We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Na een bezoek aan hun site blijken ze ook heerlijk Belgisch Witblauw rund te serveren. Zeker een reden om nog eens terug te gaan.

http://www.bistro-carnac.be/

Geef een reactie

