Sparerib Caffee – Gent

Na een bezoek aan de mooie stad Gent wilden we daar ook ergens een hapje eten.
Mijn oog viel op het woord ‘Sparerib’ dat ergens te lezen was op de gevel van een restaurant. We houden wel van een ribbetje dus stappen we hier binnen.

1-20151102_185741 1-20151102_174227 1-20151102_174213

We kiezen een tafeltje in het restaurant, langs een oude piano. De rest van dit restaurant is in jaren ’30 stijl ingericht. Overal hangen lijstjes met portretten uit vervlogen tijden en midden in het restaurant staat een oud verwarmingstoestel. Het is een sfeervol restaurantje maar echt verwarmen doet die verwarming niet. Ik heb het soms erg koud tijdens het wachten.

In dit restaurant kun je terecht voor de typische gerechten zoals garnalenkroketten, steaks, spareribs, salades en kip. Maar er staan ook enkele streekgerechten op de kaart.

1-20151102_174730 1-20151102_175615

Wij gaan eerst voor de lookbroodjes als voorgerechtje.
Per persoon kreeg je twee stuks. Ze voelden wat vettig aan maar ook krokant. De looksmaak mocht veel krachtiger zijn. Nu kwam de smaak van de Italiaanse kruidenmengeling vooral naar boven.

1-20151102_180530 1-20151102_180542

1-20151102_175412

Als hoofdgerecht bestelde mijn vriend de spareribs met honing. Helaas had de man van de bediening dit niet goed verstaan en kreeg hij de ‘Louis’ ribbetjes. Dit waren spareribs met een wat pittige en drogere kruiding.
Mijn vriend had behoorlijk veel honger en daarom heeft hij de fout niet gemeld. Gelukkig houdt hij ook van pittig en konden de spareribs hem zeker bekoren. Al zal de honingvariant waarschijnlijk wel iets sappiger geweest zijn door de plakkerige ‘marinade’.
De spareribs kun je hier trouwens onbeperkt eten en daar heeft vriendlief gretig gebruik van gemaakt. De bediening kwam regelmatig langs met een schotel met extra ribbetjes.
Bij de spareribs kreeg je ook extra sausjes, zoals de zelfgemaakte barbecuesaus. Deze werd aangeboden in een ketchupfles. Qua presentatie vond ik dat wat minder. Mijn vriend houdt niet zo van barbecuesaus maar de tartaarsaus ging er vlotjes in! Heerlijk!
Ook de frietjes waren krokant en lekker.

1-20151102_180550 1-20151102_180641

Ik ging voor de steak met kruidenboter. Bij de hoofdgerechten kun je kiezen uit een gepofte aardappel of friet. Ik koos dat eerste. Fijn dat dit restaurant ook een andere keuze dan friet biedt.
Mijn steak vond ik vrij klein en ik had kruidenboter op mijn stukje vlees verwacht. Er lag wel een oranje kruidenboter over mijn aardappel. Die trouwens perfect smaakte en goed gegaard was.
De steak was wel prima gebakken, net zoals ik gevraagd had.

Lekker!

  • goed gebakken vlees en frietjes
  • onbeperkte spareribs
  • lekkere sausjes

Niet zo lekker!

  • verkeerde spareribvariant gekregen
  • kruidenboter ontbrak op de steak
  • restaurant mocht iets warmer zijn

8

Sparerib Caffee, Kraanlei 19, Gent, http://www.spareribcaffee.com/

2 gedachtes over “Sparerib Caffee – Gent

Geef een reactie

