FOODBLOGSWAP: Pindakaas Bananen mugcake

foodblogswap oktober

Deze maand deed ik weer mee aan de Foodblogswap.
Ik mocht een recept uitzoeken van Marjan haar kookblog. Zij kookt zonder suiker en probeert zo gezond mogelijk te leven door veel groenten en fruit te eten.
Na flink wat snuffelwerk op haar blog ben ik bij dit recept uitgekomen: de pindakaas banaan mugcake.
Ik was heel benieuwd hoe je een cake in een mok kon maken zonder bloem.
Nu weet ik dat dat prima lukt. In het originele recept wordt er havermout en kaneel gebruikt. Ik kies ervoor om muesli, cacao nibs en honing toe te voegen.

Ingrediënten:

  • 1 rijpe banaan
  • 1 ei
  • 2 eetlepels muesli (noten, havermout en rozijnenmuesli) + beetje voor de afwerking
  • 1 eetlepel pindakaas
  • 1,5 eetlepel cacao nibs
  • 1 flinke theelepel kaneel
  • honing

Bereiding:

  • Prak de banaan met een vork plat in een grote mok.
  • Roer er het ei en de kaneel doorheen.
  • Klop de pindakaas er beetje bij beetje bij.
  • Roer er de muesli en cacao nibs door.
  • Zet het nu zo’n 2-3 minuten op vol vermogen (900 W) in de magnetron.
  • Werk af met wat honing en muesli.
3 thoughts on “FOODBLOGSWAP: Pindakaas Bananen mugcake

Geef een reactie

