In de sleutel – Valkenswaard

Op een zonnige koopzondag trokken we naar Valkenswaard. Voordat we gingen shoppen, zijn we eerst een hapje gaan eten bij eetcafé ‘In de sleutel’.
Binnen is er een echt cafégedeelte met daarnaast wat tafeltjes. Wij zoeken zelf een tafeltje op het terras.
Je kunt hier genieten van tosti’s, uitsmijters, broodjes, gebak maar ze hebben er ook schotels.

Mijn vriend kiest voor de hamburger royaal met frietjes. Mijn oogt valt op de taco’s.
We genieten van onze drankjes.
Ik blij dat ik een mooie grote portie op het bord zie.
We betalen 11,95 euro voor de taco’s en de hamburger (zonder friet) kost 9,25 euro.

1-20150830_135753_resized 1-20150830_135832_resized

De hamburger ziet er echt royaal uit. Op de nog wat sappige en goed gebakken hamburger ligt bacon, champignons, ui, kaas en een gebakken ei. Deze ligt dan weer tussen een Italiaanse bol en wordt geserveerd met wat curry en mayonaise (die er apart bij zitten). Het ziet er heerlijk uit en zo smaakt het ook. Naast de burger ligt ook nog wat salade. Mijn vriend is helemaal tevreden met zijn bordje eten. Ook de frietjes zijn mooi krokant gebakken.

Ik krijg drie tacoschelpen op mijn bord. Ze zijn overbakken met gemalen kaas. De taco’s zijn gevuld met een mengsel van bonen, gehakt en maïs.
Daarbij krijg ik ook nog een grote bol rijst. Er zit ook nog een kommetje met wat pittigere saus bij.
Het gerechtje smaakt goed. De saus is ietwat té pittig voor mij maar met een slok drinken tussendoor, kan het wel. Ik had misschien liever een ietwat vochtigere tomatensaus gehad tussen mijn taco’s.
Maar verder vind ik dit een mooi gerecht en heeft het me goed gesmaakt.

Lekker!

  • goede prijzen
  • goede porties
  • goed gebakken, sappige burger

Niet zo lekker!

  • het gehaktmengsel was ietwat droog

8enhalf

Eetcafé In de sleutel, Markt 20, Valkenswaard, http://www.eetcafedesleutel.nl/

Een gedachte over “In de sleutel – Valkenswaard

Geef een reactie

