GETEST: Zuivelhoeve Boer’n Spelt en Havermout

Meer en meer mensen proberen zo natuurlijk en puur mogelijk te eten. Daarbij hoort ook een gezond ontbijt. Zuivelhoeve introduceert daarom twee nieuwe producten met havermout en spelt.
De havermout- en speltpap zelf is ongezoet. In de topping zit fruit en noten. Even mixen en klaar!
Een ideaal ontbijt als het snel moet gaan!

1-IMG_6463

Begin dit jaar mocht ik hun Boer’n yoghurt met bessen, pitten en noten testen. Nu kreeg ik de vraag om hun havermout- en speltpap te proberen. En ja… dat doe ik met veel plezier.

Ik moet wel eerlijk bekennen. Ook al heb ik enorm graag zuivelproducten. Ik heb zelf nog nooit een pap gemaakt met havermout of spelt. En soms lijkt het alsof ik de enige ben die dit niet doet.
Op Twitter en Instagram komen de havermoutpapjes elke dag in grote hoeveelheden voorbij. Aangevuld met noten, bessen of fruit. En nu moet ik nog een bekentenis maken… ik vind het er nooit zo appetijtelijk uitzien. Het doet me een beetje aan kinderpap denken.

Maar ik sta wel open om nieuwe dingen te proeven en daarom was ik ook heel benieuwd naar deze Zuivelhoeve producten. De verpakking van deze pap lijkt weer enorm veel op de andere geteste yoghurt. Zo zijn ze natuurlijk goed herkenbaar.
Onderaan zit een potje pap (spelt of havermout) en daarboven zit een topping en een uitklapbaar lepeltje.
Bij de havermoutpap zit een topping van cranberry, appel en aardbei. De topping van rozijnen, amandelen, appel en kaneel hoort bij de speltpap.

1-IMG_6469 1-IMG_6474 1-IMG_6483 1-IMG_6491 1-IMG_6494

Deze pap vind ik er niet heel smakelijk uitzien, zo naturel. En zo smaakt hij ook. Je proeft dat er geen suiker in zit en daar moet ik enorm aan wennen. Gelukkig zit er een topping bij.
Ik begin met mijn speltpap en strooi de topping eroverheen. Even mixen en ik proef…
Dat smaakt beter. De topping maakt voor mij echt veel goed! Je proeft de kaneel er door. De amandelen zijn lekker knapperig. De rozijnen proef je het beste. Ze geven de zoete smaak heerlijk af.

1-IMG_6499 1-IMG_6510 1-IMG_6511

Ik moet nog meer wennen aan het uitzicht van de havermoutpap. De topping van cranberry, appel en aardbei geeft een goede smaak af maar ze blijven wel enorm aan mijn tanden plakken. Je moet ook flink op de stukjes fruit bijten. Deze pap vind ik zelf de minste van de twee.

Ik vond het heel leuk om deze producten te mogen testen.
Of ik deze producten zelf nog eens zou kopen? Waarschijnlijk niet. Deze gezonde manier van ontbijten ligt niet zo in mijn straatje. Maar waarschijnlijk wel bij vele andere mensen in Nederland en België.
Probeer het eens uit en ik hoor graag jullie mening.

http://www.zuivelhoeve.nl

Een gedachte over “GETEST: Zuivelhoeve Boer’n Spelt en Havermout

Geef een reactie

