De Griekse Keuken – Neerpelt

Wat verheug ik me altijd op een vriendinnenavondje!
Een paar keer per jaar trekken we er op een vrijdagavond op uit om ergens te gaan eten en bij te babbelen.
Ik, als foodblogger, vind het natuurlijk het allerleukste als we dan telkens naar een ander adresje gaan.

1-IMG-20150925-WA0000_resized

Een adresje waar we alle drie nog niet geweest waren, was ‘De Griekse Keuken’ in het Limburgse Neerpelt.
Een Grieks restaurant maar dan wel heel modern qua inrichting.
Geen Griekse zuilen in dit restaurant maar strakke muren en zelfs een modern uitziende rode lamp die vooraan in het restaurant hangt.
Het enige echt Griekse zijn de enorme foto’s die in de muren verwerkt zijn  en waarop een blauw licht schijnt.

Bij binnenkomst werden we naar de tafel gebracht.
Daarna hebben we wel even moeten wachten voordat we verder geholpen werden. Misschien was het al fijn geweest, mocht er al gevraagd zijn naar een drankje. Nu had ik even het gevoel dat ze ons vergeten waren.

1-20150925_194948_resized1-20150925_195022_resized1-IMG-20150925-WA0003_resized

Een 10-tal minuten later kregen we de wijn- en menukaart. Het typische Griekse anijsdrankje ‘ouzo’ kregen we ook bij, van het huis. In de menukaart vind je allerlei gerechten met vlees en vis.
We zouden alvast een voor- en hoofdgerecht bestellen. De hoofdgerechten komen uit de pan, oven of van de grill. Er staan ook enkele vegetarische hoofdgerechten op maar niet zoveel.
Als voorgerecht namen we de pikante fetamousse, de tzatziki en het warme filodeeg gevuld met gehakt.
Bij de mousse en tzatziki werd brood geserveerd.
Ik heb heerlijk gesmuld van mijn filodeeghapje. Het leken wel loempia’s met gehakt. Mooi gevuld, een goed formaat en een prima sausje. Ik heb ook even van de andere twee voorgerechten geproefd. De fetamousse was inderdaad pittig en de tzatziki was ook helemaal mijn ding. Heerlijk!
De voorgerechten waren geslaagd!

1-20150925_202410_resized1-20150925_202418_resized1-20150925_202434_resized

Na het ophalen van de voorgerechten werd er een warmhoudplaat op tafel gezet.
Hierop kwam onze grillschotel. Er lagen verschillende stukjes vlees op zoals ossenhaas, souvlaki  en lamsvlees. Dit vlees was heerlijk mals en sappig gebakken. Echt smaakvol! Dit gerecht stond trouwens op een apart kaartje dat we bij de echte menukaart kregen.
Bij deze vleesschotel kregen we een frisse koolsalade die erg lekker was. En verder nog krokante frietjes, tomatenrijst (jammie, of was het orzo?) en tzatziki. Het vlees heb ik in de tzatziki gedipt. Zo geweldig is dat! Het enige jammere was dat ik dat schaaltje moest delen. 🙂
Mijn vriendin had de souvlaki besteld, ook op het aparte kaartje. Ze kreeg drie spiesen en aparte frietjes. Ook bij haar was het vlees heel goed gebakken.

Om de gaatjes te vullen, namen we ook nog een nagerechtje. We kozen voor het vanille-ijs met kumquatlikeur, de baklava en de chocolademousse. Het bordje met het vanille-ijs en het likeurtje vond ik wat saai qua presentatie. Het bord miste toch nog wat kleur. Ik mocht ook proeven van het likeurtje want voor mij was het onbekend. De citrussmaak was duidelijk aanwezig maar het was niet zo mijn ding.
Het bord met de chocolademousse zag er prima uit. Maar qua smaak vond ik het erg vettig in de mond. De chocoladesmaak was niet heel krachtig, zelfs erg miniem. Nee, niet zo best.
Mijn baklava gebakje met honing en walnoten was mierenzoet maar echt perfect! Het bolletje ijs paste er heel goed bij. Ik was erg blij met mijn gekozen dessert!
1-20150925_211045_resized 1-20150925_211101_resized1-20150925_211115_resized

We hebben een heerlijk avondje gehad bij deze Griek. En als afsluiting kregen we nog een drankje van het huis. Heel vriendelijk! Dit restaurant is zeker een aanrader.

Lekker!

  • heerlijk sappig vlees
  • frisse tzatziki
  • vriendelijke gastvrouw
  • een drankje van het huis

Niet zo lekker!

  • de chocolademousse
  • de ietwat langere wachttijd in het begin

8enhalf

Dit restaurant is helaas gesloten.

De Griekse Keuken, Heerstraat 2, Neerpelt, http://degrieksekeuken.be/

9 thoughts on “De Griekse Keuken – Neerpelt

  1. Ziet er allemaal wel heel lekker uit 🙂 wel jammer dat de chocolademousse tegenviel, is een dessertje waar ik wel snel voor zou kiezen wegens ‘veilig’. Ik heb nog maar één keer Grieks geprobeerd en dat vond ik een tegenvaller. Hier wil ik het wel eens een kans geven.

  2. de” menu van de kok” is overheerlijk, 3 uur tafelen terwijl al het lekkers passeert, mezze warm en koud, vlees, vis , gyros en lekker dessert! Een echte aanrader maar een tip…. niet eten vooraf 😉
    Een lekkere griek, jammer dat ze geen terras hebben…

  3. Geachte Daisy,
    dank u voor uw bezoek aan ons restaurant.
    Excuses dat u moesten wachten om u te dienen, maar ik hoop dat de volgende keer dat u ons bezoeken zal niet weer gebeuren.
    Dank u ook voor uw vriendelijke woorden en hopelijk tot ziens.
    Mvg K.Sampalioti (uw gastvrouw) 🙂

Geef een reactie

