De Wildeman – Eindhoven

Begin augustus ging ik met mijn moeder een dagje shoppen in Eindhoven.
Ik vind het dan natuurlijk ook altijd leuk om te gaan lunchen.
Het liefst kies ik dan weer een plekje waar ik nog niet geweest ben.
Dit keer kwam ik bij Grand-café ‘De Wildeman’ terecht, gelegen op de Markt.

De stoeltjes op het terras lijken wel ‘regisseursstoelen’, afkomstig van één of andere filmset.
Het ziet er gezellig uit en we besluiten plaats te nemen in het hoekje achteraan.
De menukaart ligt op tafel en die is heel uitgebreid!

Je vindt hier een heleboel gerechten op de kaart: tosti’s, sandwiches, burgers, salades…
Dit is misschien wel de eerste keer dat ik zo heb moeten zoeken naar een gerecht.
Het klonk allemaal even goed! Hier vind je wat gewone lunchgerechten maar ook gerechten waar meer over nagedacht is. En dat vind ik een groot pluspunt.

Mijn moeder wilde graag een hamburger en nam de pulled pork burger. Pulled pork is langzaam gegaard varkensvlees en is helemaal trendy. Dit vlees werd geserveerd op een groot hamburgerbroodje met sesamzaadjes. Op het vlees lag een lekker barbecuesausje en wat sla. Voor de prijs van 12,90 euro kreeg je er ook frietjes (of roseval aardappelen) bij met een klein bakje salade.
De hamburger zag er een beetje plat uit. De pulled pork had wat royaler gemogen en dat blaadje sla maakte het ook niet volumineuzer. Het vlees smaakte wel heerlijk in combinatie met het sausje. Goed gegaard! Maar in combinatie met het broodje proefde je vooral het broodje alleen.
Als het aan mijn moeder lag, zou ze dit een volgende keer niet meer nemen. Ze zou dan eerder voor een gewone hamburger gaan.

image image

Ik kon moeilijk kiezen en besloot voor twee gerechtjes te gaan. Als eerste koos ik de aardappelschelpen met kaas en ui. De aardappelschelpen waren wat uitgehold en voorzien van een lekker laagje kaas en knapperige ui. Daarbij kreeg je ook nog een potje guacamole. Dit was een heerlijk gerechtje en zeker een aanrader!
Ook vriendelijk dat we er verfrissingsdoekjes bijkregen voor de vettige handjes.

image

Mijn tweede gerecht was een broodje met geglaceerde kip, sesamzaadjes en een Japanse mayonaise.
Hierbij kon je kiezen uit een witte bol of waldkornbroodje.
Ik vond mijn bordje wat saai qua presentatie. Dat open witte vlak op mijn bord mocht voor mij best opgevuld worden met wat salade.
De kip smaakte verder wel prima, een lekker zoet smaakje. Daar hou ik van.
Maar of ik dit nu nog eens zou nemen… nee, waarschijnlijk niet.
Het broodje nodigde voor mij niet uit om het in zijn geheel op te eten. De bovenkant van het broodje heb ik met mijn sausje opgegeten.

image

Lekker!

  • een hele uitgebreide menukaart (met aanduiding van vegetarische gerechten)
  • gezellig terrasje
  • heerlijke aardappelschelpen

Niet zo lekker!

  • broodje met geglaceerde kip mist toch wat salade
  • pulled pork mocht ruimer in vergelijking met hamburgerbroodje

7

De Wildeman, Markt 10, Eindhoven, http://www.dewildeman.nl

Geef een reactie

