Dalmacija grill -Brüggen

Tijd om met vriendlief naar de Dalmacija Grill in Brüggen te gaan. Hoeveel keer ik hier al geweest ben, kan ik niet meer op beide handen tellen. Maar het zal nooit genoeg zijn…
Dat je hier beter op voorhand kunt reserveren, was me al bekend.
Maar na het shoppen in Roermond was dit eigenlijk een spontaan ritje richting Duitsland.
Op goed geluk dus…

image

Gelukkig waren we nog vroeg (rond 18.15 uur) en hadden ze nog plaats. Het gezelligste hoekje, bij binnenkomst, was al bezet maar we kregen een tafeltje iets verder de hoek om.
Ik vond het niet het leukste plekje, zo in het midden van de ruimte. Een beetje tussen alles in gepropt. Maar goed.. nog blij dat er een tafeltje vrij was!

Het drinken werd vlug opgenomen en we kregen de menukaart. Deze kaart is ondertussen vernieuwd ten opzichte van een paar jaar geleden. De buitenkant dan alleszins want de binnenkant is, volgens mij, nog steeds identiek. Hier kom je vooral om vlees te eten. De grote schotels vlees die midden op tafel worden gezet en waar alle gasten samen van eten… dat wordt hier toch wel het meeste besteld.

image

image

Maar wij gingen voor een voor- en hoofdgerecht.
Als voorgerecht namen we een garnalencocktail en de toast met gerookte zalm.
De garnalencocktail werd heel klassiek gereserveerd. De saus vond ik zelf al wat waterig ogen.
Tussen de roze garnalen lagen een heleboel fruitstukjes. Het (cocktail)fruit had bijna de bovenhand. En dat vond mijn vriend heel jammer want uiteindelijk neem je zo’n gerechtje toch voor de garnalen.
Mijn toast met gerookte zalm heb ik al vaak genomen. Ik kon me niet herinneren dat er vroeger ook zo’n grote hoeveelheid sla tussen lag. Maar de toast, die besmeerd was met echte boter, zag er als vanouds uit.
De plakjes zalm waren heerlijk! Op het bord lag ook nog een uitje gevuld met een witte saus. Wat voor een saus dat is, is me nog steeds niet bekend. Maar het smaakt voor mij heel erg gepeperd en te vreemd.

Nog geen 5 minuten na het ophalen van de lege bordjes komen de voorgerechtjes al.
Als hoofdgerecht ging ik voor de Zagreb schnitzel. Dit is een schnitzel met gebakken uien.
Een mooi groot formaat, goed gebakken en met een heleboel gezouten frietjes!
De frietjes zijn wel eens te zout. Nu ging het net. Maar vlees bakken kunnen ze hier perfect!
Dat gaat nooit mis.

image

Mijn vriend ging voor een bord met een stukje biefstuk, kalkoen en varkensfilet.
Het vlees werd mooi gebakken en de hoeveelheid friet was genoeg voor mijn vriend (een echte friet-lover!).
De hoeveelheid vlees was voor hem net genoeg (grote eter). Daarom heb ik hem nog een stuk van mijn schnitzel gegeven.

image

Als bijgerechtje kregen we ook nog een schoteltje met groenten: sla, wortel, zure kool, komkommer en tomaat. Bij de vleesgerechten namen we allebei een kommetje champignonsaus. Helaas geen verse champignons en mijn vriend miste toch de room. Ik vond hem heerlijk. Mijn vriend zou hem de volgende keer niet meer nemen, zei hij.

image

Bij het vragen van de rekening krijg je hier trouwens ook een lekker likeurtje. Lichtjes opgewarmd en heerlijk om weg te drinken.

Vriendlief heb ik alleszins kunnen overtuigen dat je hier lekker kunt eten en dat tegen een zacht prijsje!
Volgende keer gaan we wel voor een tweepersoonsschotel. Want dat zag er, volgens mijn vriend, nog aanlokkelijker uit.

Lekker!

  • perfect gebakken vlees
  • goede hoeveelheden
  • zacht prijsje

Niet zo lekker!

  • tafeltjes staan wat kort bij elkaar (vaak wat luidruchtig)
  • de opeenvolging van gerechten gaat te snel (we waren binnen het uur klaar met eten)
  • garnalencocktail

8

Dalmacija grill, Brachter Str. 50, Brüggen

Geef een reactie

