De Bokkerijder – Vaals

Eind juli gingen we een dagje naar Vaals. Maar voordat we de uitkijktoren in het Drielandenpunt gingen beklimmen, zouden we eerst een hapje gaan eten.

En zo kwamen we bij ‘De Bokkerijder’ terecht. Op deze plek zouden, volgens de legende, de Bokkerijders regelmatig zijn samengekomen.
Ik kende dit restaurant al. Ik had hier jaren geleden wel eens een drankje genuttigd maar nog nooit gegeten.
Het was prachtig weer en daarom besloten we op het terras te gaan zitten.

Als je van een prachtig uitzicht wilt genieten dan moet je hier zijn!
Want dat lukt hier perfect! Echt genieten daar… en dat hebben we ook gedaan.
Je kunt hier terecht voor een drankje, een stukje vlaai, ontbijt, een lunch of diner.

1-DSCN5207 1-DSCN5199

Mijn vriend ging voor de uitsmijter speciaal, zoals die op de kaart werd genoemd. Ik ging voor de salade met Val-Dieukaas. Dit is een halfharde kaas uit de abdij van Val-Dieu, een plaats in het Oosten van België.
Ik had deze kaas nooit eerder geproefd en was dan ook heel benieuwd wat ik kon verwachten.

1-DSCN5201

Enige tijd later kregen we dan ook onze gerechten op tafel.
De salade vond ik erg lekker. De Val-Dieu vond ik echt een smakelijk kaasje. Deze kaas werd gesmolten geserveerd op mijn salade. De salade zelf was mooi gevuld en gevarieerd. Er zaten stukjes spek en croutons tussen. Verder wat kiemgroenten bovenop, augurk, komkommer, wortel…
De balsamico-dressing vond ik erg lekker. Ik was tevreden over deze salade.
En in combinatie met dat broodje had ik goed gegeten.

De uitsmijter vonden we  daarentegen maar zuinig. Er zat geen kaas op en wat dit nu zo speciaal maakte, was helemaal niet duidelijk. Mijn vriend had iets van gebakken groenten erbij (champignons, paprika, ui)verwacht dat het speciaal zou maken. Zoals je wel vaker in andere restaurants tegenkomt. De bolletjes salade waren wel lekker en de eitjes werden prima gebakken. Maar toch was dit bord een tegenvaller omdat het te simpel was.

1-DSCN5203 1-DSCN5206

Lekker!

  • mooie salade met heerlijke kaas
  • mooie locatie
  • vlotte bediening

Niet zo lekker!

  • een veel te simpele uitsmijter

7

Restaurant De Bokkerijder, Viergrenzenweg 232, Vaals, http://www.bokkerijder.nl/

3 thoughts on “De Bokkerijder – Vaals

Geef een reactie

