Chibi Yumi – Heerlen

Een avondje Chibi Yumi in het zuiden van het Nederlandse Limburg.
Ons hotel lag eigenlijk in Vaals maar we wilden toch graag sushi eten. Daarom reden we maar richting Heerlen.
In het centrum ligt de Chibi Yumi, een sushi- en grillrestaurant met het all you can eat- concept.
Het terras ligt er beetje troosteloos bij onder de boom. Maar binnen was het zeker ok, wel wat basic qua inrichting. De ruimte in het restaurant lijkt ook wat beperkt. Verder mis ik wat gezelligheid en aankleding.
Het restaurant is opgebouwd uit rode en zwarte tinten. De bar vond ik niet zo’n blikvanger, eerlijk gezegd.
Op deze avond is het bijzonder rustig in dit restaurant.
7 tafeltjes bezet… dat valt wel mee. Geen idee waarom het hier zo rustig is… maar we vinden het niet erg!

1-DSCN5265 1-DSCN5267

Er wordt ons eerst gevraagd of het principe duidelijk is. Het werkt hier hetzelfde als in de andere restaurants met dit concept: 5 gerechtjes per persoon per ronde. In totaal kun je 5 rondes bestellen. Dat lijkt misschien weinig maar we zijn grote eters… En na zo’n 5 rondes zitten we dan ook bomvol!

Onze bestelkaart, pen, de twee menukaarten (ideaal als je met 2 tegenover elkaar zit) en de bordjes staan klaar.
We kiezen onze sushi en vullen onze bakjes met sojasaus. En dan maar wachten.
De kaart van onze tafel en het tafeltje naast ons wordt tegelijkertijd opgehaald. Helaas krijgt de andere tafel eerst hun gerechtjes. Op de eerste ronde moeten we dus ietsje langer wachten (niet erg maar als je met een grote honger zit.. ).

1-DSCN5268 1-DSCN5269
Natuurlijk hebben we tijdens onze eerste ronde onze favoriete sushi besteld. Dit is de sushi met de gebakken garnaal in, de palingrollen en een heleboel temaki’s. Normaal bestel ik ook een crispy roll maar dat hebben ze hier niet. Voor mij dan wel jammer maar gelukkig genoeg andere keuze! De temaki’s bijvoorbeeld zijn enorm! Een dikke en lange plak zalm, gevuld met witte rijst, komkommer en avocado. Daartussen zit dan ook nog een mayonaise.
Je begrijpt dat we deze temaki’s heel vaak besteld hebben! Tijdens één ronde waren ze wat dunner maar de anderen waren steeds goedgevuld.
De sushi met de gebakken garnaal zag er ook mooi uit. Veel saus… Sommige mensen zijn van mening dat het wat smaakt wegneemt. Maar mij doe je er wel een plezier mee. Zolang de saus lekker is… en dat was hij ook!
Ook de palingroll was geweldig. Dat bruine sausje past er geweldig bij.

1-DSCN5270

In ronde twee bestelde ik een verrassingssushi. Die wordt eigenlijk alleen vanaf donderdag geserveerd. Ik heb eigenlijk geen idee waarom dat zo is. Maar ik had dat nummertje toch aangeduid (per ongeluk!). Gelukkig had de kok toch moeite gedaan om voor mij de verrassingssushi te bereiden. Wat was die lekker! Mijn twee favoriete dingen zaten erin… de gebakken garnaal (ook nog wat krab, ei en komkommer… als ik dat goed onthouden heb) en een avocadosausje. Als het donderdag was geweest, had ik hem zeker nog 5 keer besteld! 🙂 Maar nu durfde ik niet meer.

1-DSCN5272 1-IMG-20150728-WA0004

1-IMG-20150728-WA0006

Een leuk ding op deze kaart is ook: the bomb. Dit is een sushi met zo’n avocadosaus erop. Ik ben dol op avocado dus deze heb ik dan ook veelvuldig besteld.
Mijn vriend zag ook sashimi (dunne plakjes verse zalm) op de kaart staan. 5 plakjes voor 1 euro. Die prijs vonden we echt wel meevallen. In andere sushirestaurants is de prijs vaak een stuk hoger (2,5 tot 5 euro).

1-IMG-20150728-WA0003 1-IMG-20150728-WA0008

We bestelden natuurlijk ook nog wat warme gerechtjes. Ik ga eigenlijk altijd voor de gebakken courgette.
De saus was lekker. Ze maakten hier wel veel gebruik van sesamzaadjes. De saus zat er vol van.
Dat is voor mij niet zo nodig. Ik miste ook de ietwat zoete smaak die ik elders wel vaak proef.
De gefrituurde zoete aardappel was wel de moeite. Mooi gefrituurd en lekker van smaak en mooi gegaard.
Mijn vriend bestelde de zalm teriyaki en de mosselen. Dat heeft hij allemaal smakelijk opgegeten.
De bestelde garnalen in knoflook bestelden we ook maar hier vond ik de hoeveelheid knoflook ook te overheersend.

Lekker!

  • vlotte bediening
  • mooie keuze aan gerechten, met als hoogtepunt the bomb
  • aardig dat het verrassingsgerechtje toch gemaakt werd voor mij
  • dikke plakken vis in de temaki
  • scherpe prijs voor de sashimi

Niet zo lekker!

  • iets teveel sesam en knoflook in de saus bij de warme gerechten
  • crispy roll staat niet op de kaart
  • verrassingssushi alleen van donderdag tot en met zondag

8enhalf

Chibi Yumi, Bongerd 40, Heerlen, http://chibiyumiheerlen.nl/

Geef een reactie

