Van der Valk (Cantharel) – Apeldoorn

Tijdens onze vakantie gingen we lunchen in het Van der Valk hotel waar we ook zouden overnachten.
Het was die dag erg warm en daarom besloten we om op een schaduwplekje te gaan zitten, op het terras.
Dit terras staat dit jaar trouwens op de 51ste plaats van Misset Horeca terras top 100. Het ziet er ook heel mooi uit. Rustig, tussen het groen en met de nodige zomerbloeiers op het terras.

We kozen een gerechtje van de lunchkaart die al op tafel stond.
Mijn vriend zou voor de saté gaan en ik voor het 1/2-ééntje (oftewel het half eentje).
Een twaalfuurtje ken ik ondertussen maar deze naam was wel nieuw voor mij.
Gelukkig kon je dit om 16 uur ook nog eten want we hadden sinds het ontbijt niets meer gehad.

Terwijl de kok druk bezig was in de open keuken (dit zagen we door het raam), konden wij genieten van onze frisse drankjes.
Heel even later kwam de borden op tafel. Het zag er heerlijk uit.
Een bordje met gerookte zalm en makreelsalade. Daarbij zat een heerlijk broodje met granen dat we samen gedeeld hebben. Een bijzonder groot formaat en vers gebakken met een heleboel graan. Daar hou ik wel van.
Bovenop de zalm lagen een heleboel Hollandse garnaaltjes en rode ui. Dat vind ik echt een plezier om te eten!
De portie makreelsalade, waar wat zilveruitjes tussen zaten, heb ik zo opgegeten. Bij nader inzien had ik dat dus ook perfect op het brood kunnen eten. Maar gewoon niet aan gedacht…
Op het bord lag ook nog een kommetje met cocktailsaus. Een leuk gerechtje… en het had goed gesmaakt.
Maar toen dat bordje leeg was, dacht ik eraan dat bij dit gerecht ook een garnalenkroket hoorde.
1-DSCN4862 1-DSCN4863

Ik was heel blij dat ik mijn bordje gefotografeerd had want het kwam nu van pas. Ik haalde er even een man van de bediening bij en liet mijn foto zien… mijn bordje zonder kroket. Dat werd meteen in orde gebracht.
Even later kwam hij terug met zijn verontschuldigingen en twee (ja, twee!) garnalenkroketten. Dat werd dus ruimschoots goedgemaakt. En de twee kroketten smaakten heerlijk! Een mooie ragout erin en lekker van smaak.
Nu ik dit verslag typ, vraag ik me wel af of het de bedoeling was dat er ook garnalen bovenop die zalm zouden liggen… Misschien heeft er zich iemand vergist in de keuken? Garnaaltjes in plaats van garnaalkroketten. Maar voor mijn bordje van 8 euro had ik niets te klagen!

1-DSCN4860

Mijn vriend ging dus voor de varkenshaassaté. Hierbij werd atjar, kroepoek, sneetjes brood en friet geserveerd.
Ook deze portie was ruim. Ook fijn dat de satésaus in een apart pannetje op het bord stond.
De saté was krokant aan de buitenkant en binnenin nog mals. De atjar zag er heel vers uit en proefde zachter dan de atjar uit de kant-en-klare potjes. Ook dit was een geslaagd gerechtje!

Lekker!

  • grote porties
  • verse producten (ze hebben ook hun eigen moestuin)
  • goede service

Niet zo lekker!

  • de vergeten garnalenkroket (gelukkig dat ik het nog zag, wel prima opgelost)

8

Van der Valk, De Cantharel, Van Golsteinlaan 20, Apeldoorn

Geef een reactie

