Weidenhof – Heinsberg

Knorrende magen na een supermarktbezoek in Heinsberg (Duitsland) en nog een uurtje rijden voordat we terug thuis zijn. Toch maar even rondkijken of er ergens gegeten kan worden…
Toevallig zag ik een bordje met de tekst: Kroatische en internationale specialiteiten. Dat leek me wel iets.
Het zonnetje scheen nog goed en daarom besloten we op het terras te gaan zitten.

1-DSCN5380

Na het bestellen van onze drankjes kregen we de menukaart. Daarbij werd er ook een krijtbord langs onze tafel gezet met de dagspecialiteiten die we ook konden kiezen.
Op deze kaart stond natuurlijk het nodige vlees. We twijfelden dan ook even om voor een tweepersoonsschotel te gaan. Maar soms moet ik ook aan mijn blog denken en is het leuker om wat kleinere gerechtjes te kiezen zodat ik wat meer kan laten zien.

1-DSCN5370 1-DSCN5374

En daarom kozen we voor een voor- en hoofdgerecht.
Als voorproefje kregen we eerst een mandje met drie sneetjes brood in. Het brood was wat geroosterd en vrij droog. Daarbij kregen we twee smeersels. De ene met knoflook vonden we niet zo lekker. Het oranje boterachtige smeersel vonden we wel oké maar niet hemels.

Gelukkig werden we wel verwend met onze voorgerechten. Mijn vriend koos de knoflookcrèmesoep (die op het krijtbordje stond) en ik ging voor de gerookte zalm.
De soep zag er heel romig uit en zo proefde hij ook. De knoflook kon je ook heel goed ruiken. Ik begon zelfs al een beetje te watertanden. Gelukkig mocht ik ook proeven. De croutons waren er heerlijk bij. De soep smaakte goed. De knoflook zat er duidelijk in!
Mijn bord met zalm zag er heel leuk uit. Op de mengeling van de sla lagen mooie plakjes zalm. De dressing met balsamico vond ik heerlijk. Bij dit bordje kreeg ik twee sneetjes brood. Deze keer konden ze mij ook niet overtuigen maar met de roomboter smaakte het wel!

1-DSCN5371

Verder liet de vriendelijke man van de bediening ons ook weten dat we groenten mochten nemen van de saladebar, binnen in het restaurant. Daar hebben we natuurlijk ook gebruik van gemaakt. De groenten zag er fris uit en er was genoeg aanbod. Verder kon je nog kiezen uit drie dressings.

1-DSCN5376

Als hoofdgerecht kozen we voor een schnitzel met champignonsaus en een ‘grillteller’. Dat is een schotel met allerlei soorten vlees, voor 1 persoon. Hierbij konden we kiezen uit rijst of frietjes.
Terwijl het eten naar onze tafel gebracht werd, vlogen er wat frietjes op de grond. Meer dan 10 zullen het er niet geweest zijn maar we kregen even later nog eens een enorme kom frieten op tafel. Een perfecte service!

1-DSCN5375 1-DSCN5377

Het vlees was heerlijk mals, echt perfect gebakken. De schnitzel van mijn vriend was ook goed gebakken en daaroverheen lag een bad van champignonsaus met verse champignons.
Bij mijn vleesschotel bestelde ik extra bearnaisesaus. Daar ben ik dol op! Zo anders van smaak dan de Belgische béarnaise. Deze smaakte heel goed. Als extraatje kreeg ik ook nog een paprika-auberginesaus. Heerlijk om het vlees en de frietjes in de dippen. Mijn vriend vroeg ook nog wat mayonaise bij zijn frietjes (hij is er dol op!). En die kreeg hij ook in zo’n enorme sauskom. Aan sauzen geen gebrek in dit restaurant!

Als afsluiting kregen we nog een warm alcoholisch drankje, een pruimenlikeurtje, van de zaak. Heel fijn en heel smakelijk.
Dit is zeker een restaurant dat we in gedachte houden als we weer eens naar Heinsberg gaan.

1-DSCN5378

Lekker!

  • goed eten voor weinig geld
  • vriendelijke bediening
  • grote hoeveelheden (vlees, friet én saus!)
  • saladebar

Niet zo lekker!

  • het brood was erg droog

9

Weidenhof, Unterbrucher Str. 15, Heinsberg

 

Geef een reactie

