FOODBLOGSWAP: Spinazie-wortel smoothie

Deze maand kookte ik van ‘Een bord vol’. Dat blog is van de Belgische (net als ik!) Elien die psychologie studeert maar ook een passie voor eten heeft.
Op kot (en met de hulp van haar vriend) heeft ze leren koken. Ze staat achter een gevarieerd en gezond menu, eten dat voedzaam en lekker is.

Voor deze FBS mocht ik weer een receptje kiezen en dat viel niet mee. Ze heeft een ruim aanbod aan recepten… van ontbijt tot gerechten voor de feestdagen.
Nu leek het mij wel eens leuk om een groene smoothie uit te testen! Ik vind het er nooit zo aantrekkelijk uitzien, heb het ook nooit geproefd maar dit leek me een prima gelegenheid om het toch eens te testen.
Tijd om de blender eens van onder het stof vandaan te halen! En het resultaat was zeker ok. Ik moet toegeven dat ik nog moet wennen maar met dat beetje honing erbij vind ik het wel lekker.

1-IMG_5492

Het recept van Elien maakte gebruik van Griekse yoghurt, peer, appel en spinazie.
Ik had toevallig nog wortelen liggen en het leek me leuk om deze te gebruiken in plaats van peer.
In plaats van Griekse yoghurt gebruikte ik gewone magere yoghurt.
Ik had trouwens eerst alles in 1 keer in de blender gedaan! Geen goed idee want dan werkt het niet.
Zeker niet als je onderstaande portie maakt.

Ingrediënten (voor 5 glazen):

  • 300 ml eetlepels magere yoghurt
  • 8-tal ijsblokjes
  • 1 appel
  • 4 handjes verse spinazie, gewassen
  • 4 wortels
  • een scheutje honing

Bereiding:

  • Rasp de wortelen fijn met een rasp. Je hoeft ze niet te schillen.
  • Verwijder het klokhuis van de appel. Snijd de appel in grove blokjes. Laat de schil eraan.
  • Doe wat yoghurt en de ijsblokjes in de blender.
  • Voeg de appelstukjes toe.
  • Blend dit al fijn.
  • Voeg nu de wortel en spinazie (dit kan ook in twee delen) toe.
  • Blend het tot een goed geheel.
  • Voeg naar smaak nog wat honing toe.
2 thoughts on “FOODBLOGSWAP: Spinazie-wortel smoothie

    • Bedankt voor je reactie. Ik had gedacht dat hij zoeter zou zijn met worteltjes maar dat was dus niet echt. Had hem eerst zonder honing geproefd…maar ik moest echt wennen aan de natuurlijke smaak dat ik er toch wat honing in heb gedaan. Een klein scheutje per glas. Daar werd ie wel wat zoeter van.

Geef een reactie

