Van der Valk – Sneek

Tijdens het inchecken in het Van der Valk Hotel Sneek leek het ons leuk om meteen een tafeltje te reserveren voor ’s avonds.
Via een mail van Van der Valk zag ik dat je tijdens de maand juli een pannetje mosselen kon krijgen voor 14,50 euro, op vertoon van de restaurantID-kaart van Van der Valk.
Dat leek ons zeker de moeite!

Bij binnenkomst in het restaurant werd we naar ons tafeltje geleid. Het werd een tafeltje tegenover de grote bar. We mochten op wat hogere witte banken plaatsnemen. Voor mijn 1m65 waren ze best hoog want mijn voeten raakten de grond amper maar het was verder een erg leuke plaats.

Het restaurant is heel modern ingericht. Net als in de rest van het hotel zie je hier heel veel accessoires in witte en gouden tinten: ananassen, vogeltjes, kandelaars, vaasjes… Ze hebben hier hun best gedaan om alles mooi in te richten. Echt geweldig!
Toen de bediening aan de tafel kwam, heb ik meteen gevraagd hoe het met zo’n restaurantID zou werken.
Vijf minuten later kreeg ik mijn persoonlijke kaart, die ik telkens kan laten zien als ik gebruik wil maken van de maandpromotie. Dat werd meteen goed geregeld.

1-DSCN4525 1-DSCN4524

Na het bekijken van de menukaart besloten we voor een voor- en hoofdgerecht te gaan.
Mijn oog viel op het proeverijtje en mijn vriend ging voor de cocktail met Noorse garnalen.
Tijdens het wachten konden we smikkelen van het (gratis) bordje brood met kruiden- en roomboter. Heerlijk. Dat vind ik altijd een service! De roomboter was mijn favoriet!
Het brood was nog maar net op en de voorgerechten kwam er al aan.

1-DSCN4526 1-DSCN4528

De garnalencocktail van mijn vriend werd klassiek opgediend in een grote coupe. Je zou iets moderns verwachten in dit hotel maar nee… niet dat het zo erg was. De portie was erg groot. Tussen de garnalen zaten stukjes ijsbergsalade. Daarin een lekkere cocktailsaus. Ik vond mijn bordje met een selectie van de voorgerechtjes mooi opgemaakt. Ik ben begonnen met de galiameloen en de gedroogde ham. De ham was geweldig! Perfect van smaak.
Mijn Noorse garnalen werden ook met datzelfde cocktailsausje geserveerd. Verder lag er nog een rundercarpaccio op mijn bord. Daarbovenop lag geschaafde kaas (jammie!), een pesto en pijnboompitjes.
Als laatste heb ik de gerookte zalm gegeten. Op de zalm lagen kappertjes en een mooie dressing.
Ik heb genoten van mijn voorgerechtje! Super!

1-DSCN4531

Na het ophalen van de lege borden kregen we al vlug appelmoes, mayonaise en elk een bordje salade. Geen saladebar in dit restaurant maar gewoon je eigen kommetje frisse groenten. Ik vind het makkelijk omdat ik veel groenten lust maar voor mijn vriend is het nu overbodig want deze mengeling lust hij niet echt. Zijn kommetje bleef dus staan. De appelmoes bestaat uit (hele!) grote stukken appel met een vleugje kaneel. Deze appelmoes werd afgewerkt met een druif. Het is eens iets anders dan de (ouderwetse) kers maar heel creatief is het natuurlijk niet. 🙂

1-DSCN4539 1-DSCN4537

1-DSCN4536

Mijn vriend bestelde een pannetje mosselen met frietjes. De frietjes kreeg hij in een grote puntzak, samen met verschillende sausjes waarvan ik ook even geproefd heb. De kerriemayonaise had een krachtige kerriesmaak. Daar houdt mijn vriend niet van. De cocktailsaus was helemaal ok, net als de mayonaise. De knoflooksaus had een heel intense knoflooksmaak. Hij was ook best vloeibaar en zo heb ik hem zelf wel graag. De typische mosselsaus (zoals ik hem in België ken) ontbreekt hier. Ik vind de sausjes vooral goed passen bij de friet.
De mosselen worden geserveerd in een grote pan. De schelpjes kunnen in het bijbehorende emmertje.
Ze smaakten heerlijk. We konden wel een beetje vergelijken met de mosselen van Hotel Haarlem (enkele dagen daarvoor gegeten). Daar proefde je de citroen goed. Hier was hij minder aanwezig. En dat vond mijn vriend dus beter. De wijnsmaak was hier wel intenser dan in Haarlem.

1-DSCN4532 1-DSCN4535

Ik heb gesmuld van een varkenshaas met champignons. Hierbij zat ook een roomsaus met champignons. Het brede stuk van de varkenshaas was heel mooi gebakken. Mals ook. De dunnere stukjes naar het einde toe werden iets droger. Gelukkig had ik een heerlijk sausje. Helaas vond ik de hoeveelheid saus wat minder. Van mij mag het varkentje best zwemmen in een sausje. Zeker als hij zo lekker is!
Verder kregen we aardappelblokjes, broccoli en witlof bij deze gerechtjes. Ik heb vooral genoten van de aardappelblokjes en de witlof. Heerlijk!

Lekker!

  • grote hoeveelheden
  • goede prijs voor de mosselen (maanddeal met restaurantID)
  • uiterst vriendelijke bediening
  • mooi restaurant

Niet zo lekker!

  • sausjes mogen verbeterd worden (passen meer bij friet dan bij mosselen zelf)
  • varkensvlees was bij de smalle stukjes iets te droog

8enhalf

Van der Valk hotel Sneek, Burgemeester Rasterhofflaan 1, Sneek, http://www.hotelsneek.nl/

Geef een reactie

