Foodblogswap: Pizza met spinazie en kaas

Deze maand mocht ik, met veel plezier, koken van de blog van Marleen Visser.
Deze Amsterdamse heeft een blog met een leuke naam ‘Share Love, not secrets’.

Haar blog kun je in het Engels en Nederlands (gelukkig!) lezen.
Liefde voor lekker eten heeft ze met de paplepel ingegoten gekregen.
Na een heftige periode in haar leven heeft ze haar passie gevonden: koken!
Daarnaast is ze druk bezig met o.a. websites bouwen en fotografie.
Een perfecte combinatie dus!
Ze heeft een heleboel recepten op haar blog. Het pure komt sterk naar voor.
En de recepten met pulp zijn voor mij helemaal nieuw.
Het zou natuurlijk leuk zijn geweest als ik dat eens uitgeprobeerd zou hebben maar
mij trekt het zelf niet zo aan.
Ik werd eerder blij (en geboeid) van het pizzareceptje. Normaal maak ik pizza’s met een bodem van tomatensaus. Op deze pizza geen tomaten maar veel spinazie.
Daarbij ook ricotta (iets wat ik anders nooit gebruik… nou, misschien 1 keer?) en mozzarella.
De pancetta heb ik vervangen door wat ontbijtspek en voor de kleur heb ik er wat rode paprika opgelegd.

Hoe Marleen haar eigen pizzadeeg maakt voor een hele dunne bodem, kun je hier lezen.

pizza spinazie

Ingrediënten (voor 2 personen):

  • pizzadeeg – klaar in 1 minuut – (Maïzena)
  • 300 gram verse spinazie
  • 125 gram ricotta
  • 1 mozzarella (Galbani) maxi
  • 1 puntpaprika
  • 75 gram gemalen kaas
  • scheutje olijfolie
  • peper
  • zeezout
  • gedroogde tijm
  • 6 plakjes ontbijtspek, gehalveerd

Bereiding:

  • Verwamr de oven voor op 210 graden.
  • Maak het pizzadeeg volgens de verpakking en rol het heel dun uit.
  • Laat water in een kookpot koken en voeg de spinazie toe. Laat koken tot de blaadjes slap zijn.
  • Giet de spinazie uit in het vergiet. Laat heel goed uitlekken!
  • Snijd de mozzarella in dunne plakken.
  • Snijd de paprika in ringen.
  • Leg het deeg op een bakplaat, met bakpapier.
  • Beleg de pizza met spinazie, mozzarella, ricotta, gemalen kaas, paprika en spek.
  • Werk af met een beetje olijfolie, peper, zout en tijm.
  • Zet de pizza nu een 12-tal minuten in de oven.
Geef een reactie

