GETEST: Zuivelhoeve Boer’n Yoghurt met bessen, pitten en noten

Zuivelhoeve stuurde me een leuk pakketje toe met potjes Boer’n Yoghurt.
De Boer’n Yoghurt gaat helemaal mee met zijn tijd.
Superfoods zijn hot en daar wil Zuivelhoeve dus ook graag op inspelen.
Ze komen met drie varianten: bessen, pitten en noten. En dat wordt gecombineerd met gewone yoghurt.
Elke variant is, in de supermarkt, te koop in een potje van 150 gram. Genoeg voor één persoon.

1-IMG_2787

Elke Boer’n Yoghurt bestaat uit twee potjes. De onderste met yoghurt en daarbovenop een potje met de topping. In dat potje zit ook een uitklapbaar lepeltje.
Welke yoghurt er nu precies in het potje zit, weet ik niet. Helaas staat er op de verpakking van deze yoghurt alleen maar ‘yoghurt’. Ik denk dat mensen die voor superfoods gaan ook wel graag willen weten of het hier om magere of volle gaat.

IMG_2815

Ik heb eerst de Boer’n Yoghurt met noten geproefd. Deze sprak me meteen het meeste aan.
Ik ben dol op noten. Vandaar…
Deze notentopping bestaat uit walnoten en amandelen.
Ik had zelf verwacht dat de notenmengeling iets uitgebreider zou zijn maar qua smaak is hij prima.
Voor de iets zoetere toets zijn er ook nog cranberries toegevoegd.
De smaak is goed maar ik vind het aantal noten iets te weinig. Je bent toch gedwongen om af en toe een schep yoghurt te nemen zonder noot omdat er zo weinig inzitten.
De yoghurt zelf is trouwens stevig en proeft heel naturel. Voor mij wel even wennen aangezien ik toch wel een zoetekauw ben en graag een aardbeienyoghurtje lust.

1-IMG_2810 1-IMG_2806

De variant met de pitten… die is echt goed gevuld.
Deze yoghurt bestaat uit pompoen- en zonnebloempitten maar wordt ook aangevuld met barberries.
Deze combinatie vind ik goed gekozen. Toch vind ik dit de minste omdat er door de hoeveelheid pitjes te weinig variatie is.

1-IMG_2803 1-IMG_2796

De variant met bessen vind ik het meest geslaagd!
De hoeveelheid bessen is voldoende maar meer was welkom. Er is zitten vier verschillende bessen in: moerbeibessen, incabessen, gojibessen en cranberry’s. De bessen geven zowel een zoete als zurige smaak. Ik vind het een lekkere combinatie.

Deze Boer’n Yoghurt is zeker de moeite om eens te proeven!
Ideaal voor het ontbijt, bij de lunch of als toetje!

http://www.zuivelhoeve.nl/

Een gedachte over “GETEST: Zuivelhoeve Boer’n Yoghurt met bessen, pitten en noten

Geef een reactie

