GETEST: Artisan Grains

artisan1
De Artisan Grains… een merk met leuke, gezonde producten.
Granen zijn hot op dit moment! Ze zitten vol gezonde voedingsstoffen  Quinoa en couscous heb ik wel eens geprobeerd maar meer had ik zelf nog niet geëxperimenteerd.

De verpakkingen van Artisan zien er stijlvol uit. Mooi zwart met een beetje kleur bovenaan. Op de verpakking vind je ook telkens receptideeën en een duidelijke beschrijving hoe je het product moet gebruiken.

artisan2

Quinoa & Bulgur:

Quinoa zijn hele ronde zaadjes en zijn na het koken mooi zacht maar behouden hun vorm. Ze hebben een milde smaak en kunnen dus de smaken uit een gerecht goed opnemen.
Bulgur is een graan van gebroken tarwe.
Deze mix is in 15 minuten klaar en heeft een notige smaak.

artisan4

4 Granen Couscous:

Deze meergranen couscous bevat een grote hoeveelheid vezels. En is perfect voor een koude of warme maaltijd.
Het heeft zachte textuur en fijne notige smaak. Ik heb deze couscous gebruikt in mijn gevulde paprika’s. Het was heel simpel om dit te maken want eigenlijk giet je alleen kokend water de couscous en laat je hem een 4-tal minuten met aluminiumfolie eroverheen staan. Dan even roeren en klaar…

artisan7

Greenwheat Freekeh:

Dit is hét nieuwe supergraan en uniek in dit gamma. Het heeft een grove structuur.  Dit product heeft vier keer meer vezels dan zilvervliesrijst. Het geeft dan ook een langer verzadigd gevoel. Dit product heeft een notige, iets rokerige smaak. Het werd zelfs aanbevolen door Dr. Oz en Oprah Winfrey.
Deze Freekeh maakte ik in combinatie met roerbakgroenten. Zeker het proeven waard. Het deed me heel erg denken aan rijst. Er blijft, na het koken, nog een lichte bit inzitten.

artisan3

Bulgur:

Dit is een graan met een hoge voedingswaarde. Het wordt gemaakt van gebroken tarwe en minder bewerkt dan couscous. Het is ideaal om in salades en vullingen te gebruiken maar ook in soep.
Het is een populair product in het Midden-Oosten. Het heeft een milde, nootsmaak. Een ideale rijstvervanger.

artisan5

Tomato Quinoa & Bulgur:

Dit product heeft dezelfde combinatie als het eerst genoemde product maar heeft een extra toevoeging gekregen.
Er zit een mediterraanse smaak aan door toevoeging van tomaat en kruiden zoals basilicum en oregano. Lekker bij salades of in plaats van rijst en pasta. Ik gebruikte dit pakje in mijn gevulde paprika’s. Gemengd met wat groenten was het heerlijk. Hij geeft veel smaak af en is ook echt kruidig.
Dit is dan ook mijn favoriet van alle Artisan Grains.

artisan6  artisan8

Ik maakte o.a. gevulde paprika’s,  quinoa-bulgurschotel, quinoasalade en quinoa met groentjes.
Deze producten van ‘Artisan Grains’ zijn zeker het proberen waard. Als je eens iets anders wilt dan gewone rijst.

Geef een reactie

