Foodblogswap: Sushi Salade

Weer tijd voor een bericht over de Foodblogswap.
Deze maand heb ik gekookt van ‘My Happy Kitchen’. Dit blog is van de 46-jarige Anne-Marie.
Ze plaatst, net zoals ik, veel recepten maar test ook graag nieuwe producten uit de supermarkt en geeft tips voor restaurants.

sushi salade

Ze heeft een groot aantal recepten gedeeld op haar blog. Het was dan ook niet zo eenvoudig om te kiezen.
Ik wilde eerst een Indiase curry maken maar uiteindelijk werd het de sushi salade. En dat is niet zo vreemd. Samen met mijn vriend eet ik het liefste sushi. Maar daar gaan we eigenlijk altijd de deur voor uit.
Zelf rollen kwam er nog maar één keer van.
Maar dit recept van de sushi salade leek me een heel leuk plan. Ook mijn vriend was enthousiast.
We hebben dan ook met veel plezier deze salade, met ons tweetjes, gemaakt.

Bij een Foodblogswap is het natuurlijk ook de bedoeling dat je een extraatje toevoegt.
Ik heb dan ook mango toegevoegd in de salade. De avocado heb ik er niet in gebruikt. Die ben ik simpelweg vergeten! Nochtans ben ik er dol op. Ik heb er wel nog wat lauwwarme krokante kip bij gemaakt.

Ingrediënten:

  • 400 gram sushirijst
  • 250 gram zalmfilet
  • 1/4 komkommer
  • 1 mango
  • 1 flinke kipfilet
  • 100 gram panko
  • 2 eitjes
  • bordje met bloem
  • 2 vellen nori
  • eetlepel rijstazijn
  • 2 à 3 eetlepels sojasaus
  • mespuntje wasabi
  • halve koffielepel suiker
  • olijfolie

Bereiding:

  • Kook de rijst volgens de aanwijzingen van de verpakking en laat hem heel goed afkoelen. Ik maakt hem zelf een dag van tevoren.
  • Snijd de kipfilet in kleine stukjes. Draai ze in bloem, dan in het opgeklopte eigeel en daarna door de panko.
  • Verwarm een pan en bak de kipfilet in olijfolie op een halfzacht vuurtje. Draai ze tussendoor om. Laat een beetje afkoelen.
  • Breng de rijst op smaak met rijstazijn, sojasaus aangelengd met wat wasabi en suiker.
  • Snijd de zalmfilet in plakjes.
  • Snijd de mango en komkommer in stukjes.
  • Knip de vellen nori in dunne reepjes.
  • Meng de rijst nu met de zalm, mango, nori en komkommer in een kom.
One thought on “Foodblogswap: Sushi Salade

Geef een reactie

