Sumo – Utrecht

Na een dag vol drukte gingen we twee weken geleden, om 17 uur, eten bij Sumo in Utrecht.
Bij reservatie werd er ons al vermeld dat we 2 uur de tijd hadden om te eten.
Ik dacht dat dit kwam omwille van de drukte rond een uur of zeven… maar nee… hier kun je maar max. 2 uurtjes genieten van het all you can eat- concept.

Ook bij binnenkomst werden we hier nog eens aan herinnerd. De stress kroop dan ook al vlug op ons.
Echt rustig tafelen, babbelen en happen zit er niet in want de laatste bestelling wordt ook nog eens een halfuur voor de eindtijd opgenomen. Dit vinden we dan ook al meteen een minpunt van dit sushirestaurant.
Bij de andere Sumo in Groningen hebben we hier niets over gehoord en voelden we geen druk! En konden we rustig tafelen.

1-DSCN1758  1-DSCN1762

Om 17 uur is het trouwens al enorm druk! We krijgen een tafeltje achteraan in het restaurant. We zitten dichtbij een enorme nep-boom die mooi in de bloesem staat. Leuk voor de sfeer! Het behang is hetzelfde als in Groningen, ook rood en zwart met fluwelen motieven. Het ziet er mooi uit.
De tafeltjes staan hier, jammer genoeg, wel erg dicht bij elkaar. Wij houden daar niet zo van.

1-DSCN1759

Het kleine tafeltje staat bij aankomst al goed vol met een bord, sojasausbakje, een flesje sojasaus, een menukaart en een pen. De bediening komt onze drankjes opnemen en we krijgen ook meteen een invulkaart.
Ook hier gelden dezelfde regels als elders… max. 5 gerechtjes per persoon. Op deze invulkaart staan er wel 6 rondes i.p.v. 5. Dat moet dus wel goedkomen.
We bekijken de kaart even en vullen onze gewenste gerechtjes in. De kaart wordt heel vlug opgehaald en ook de gerechtjes komen aan een vlot tempo!

1-DSCN1765  1-DSCN1775

1-DSCN1779 1-DSCN1780

We proberen deze avond een heleboel sushi! Natuurlijk gaan we weer voor de sushi met de gepaneerde garnaal in maar ook de crispy sushi wordt getest. Ze zijn beiden erg lekker. De gepaneerde garnaal mag, volgens mijn vriend, nog wel iets krokanter. De crispy sushi wordt, door mij, helemaal goedgekeurd! De saus die erbovenop ligt, is echt een toppertje! En een goede combinatie met de krokante tempura binnenin.
De zalm & mangoroll spreekt me ook meteen aan op de kaart. De verse zalm ligt er mooi bovenop. Binnenin zit er een stukje mango, samen met de komkommer en avocado. Ook bovenop de zalm ligt nog een mangosausje! Ook weer enorm lekker. Deze drie sushisoorten zullen nog vaker besteld worden deze avond!

1-DSCN1769

De beefroll wordt ook besteld door mijn vriend. De roll is mooi gevuld met vlees maar voor mij niet zo’n aanrader.
Ik vind hem ietwat droog. Verder proeft mijn vriend van de zalm met wasabi-mayo sushi. Die zie je ook niet in elk sushirestaurant maar het smaakt mijn vriend wel!
De sushi met gegrilde paling is trouwens ook een aanrader! Een mooi stukje paling met een goed sausje erbij.

1-DSCN1768 1-DSCN1776

We zijn ook altijd dol op temaki’s. Dus ook hier testen we ze meteen in de eerste ronde. We gaan voor de zalm, drie soorten vis (Rainbow), California en de tonijn met guacamole. De laatste vind ik een leuke variant die ik niet eerder zag. De temaki’s zijn voldoende gevuld maar zijn enorm droog. Er zit geen enkel druppeltje saus in en dat maakt het voor mij echt minder! De temaki met de tonijn is de enige die smeuïg is en dit komt door de guacamole. Deze is wel best pittig.

Verder proeven we nog enkele andere gerechten…
Op de Facebookpagina van Sumo las ik enkele maanden geleden iets over de sashimi nacho. Dit is een nacho met sashimi (zalm en tonijn) met guacamole. De meesten reageerden niet enthousiast over dit hapje maar ik vond hem zeker wel ok! Maar sushi vind ik dan toch wel meer mijn ding.
Mijn vriend gaat voor de gegrilde zalm. Hij vindt hem lekker maar het stukje is wel minder groot dan in andere sushirestaurants.

1-DSCN1771 1-DSCN1766

Na 4 rondes, 1,5 uur later ongeveer, kwam de bediening vragen of we nog een bolletje ijs wilden. Deze hebben we dit keer niet besteld. We hadden echt genoeg gegeten.

Lekker!

  • crispy roll was een aanrader, mede dankzij de saus
  • vlotte service
  • leuke menukaart met enkele verrassende gerechtjes

Niet zo lekker!

  • de beperkte tijd van 2 uur (na 1,5 uur de laatste bestelling!)
  • temaki is droog
  • zalmstukken zijn wat klein
  • tafeltjes staan heel dicht op elkaar en zijn enorm klein

7

 

Sumo, Potterstraat 16-20, Utrecht, http://restaurantsumo.com/

Geef een reactie

