Izumi – Weert

Op een woensdagavond gingen we naar het nieuwe sushirestaurant in Weert. Dit restaurant is sinds 20 november open! We waren ons al enkele maanden aan het verheugen om hier sushi te komen testen.

DSCN1664

Dit restaurant ligt dichtbij het station en de parkeergarages liggen vlakbij. Ideaal dus…
Bij binnenkomst worden we vriendelijk ontvangen door de gastheer. Hij is enthousiast en brengt ons naar het tafeltje.
Het valt al meteen op dat de zaak heel groot is. Het ziet er allemaal nog gloednieuw uit. Tussendoor hebben ze de ruimte wat proberen af te scheiden met lintgordijntjes.
We zitten aan de muur met de zitbanken. Deze staan allemaal in een rij aan elkaar. Daar had nog iets meer variatie in gemogen, voor mij. Zodat het iets sfeervoller zou zijn.
De banken zijn kaarsrecht en ik moet even wennen dat ik best dicht bij de tafel zit. Iets meer ruimte was nog fijner geweest. En ze mochten zeker ook iets zachter zijn.

DSCN1640 DSCN1641

De bediening komt al vlug vragen wat we willen drinken. Daarbij legt ze ook even uit hoe het bestellen met de tablet werkt (heb je liever een papieren invullijst, dan is dat ook geen probleem!).
Op de tafel staat alles ook klaar. Er liggen twee menukaarten, eetstokjes, een bordje, een sojasausbakje en twee soorten sojasaus (van Kikkoman). De ene is zoutarm en de andere is de gewone.
Ik ben blij dat ze hier de zoutarme variant hebben want ik vind sojasaus al vaak té zout smaken.

DSCN1648

De kaart is mooi uitgebreid en ook op de tablet vind je de gerechten allemaal terug. Helaas mis ik hier wel de nummertjes die wel in de menukaart staan. Hierdoor moet je soms net wat te lang zoeken.
Verder is dit een prima systeem. Je kunt ook terugkijken wat je al besteld hebt in de vorige rondes en het toestel houdt prima bij hoeveel stuks je nog kunt bestellen in de ronde. Je hoeft je ook geen zorgen te maken dat het personeel jouw lijst wel of niet ophaalt. Want de bestellling wordt automatisch naar de keuken verzonden!

DSCN1642 DSCN1647

De gerechten komen dan ook aan een vlot tempo!
We bestellen veel sushi maar ook een reeks gefrituurde en gebakken gerechten.
We beginnen alvast met de sushi met gepaneerde garnaal, de California maki en de maki met banaan. Die laatste zie je niet overal maar ik vind het zeker een geslaagde combinatie! De sushi met gepaneerde garnaal wordt ook bijzonder mooi gepresenteerd!
De temaki moeten we ook zeker testen. Zo bestellen we de California, zalm, tonijn en paling. Ze zijn niet heel stevig gevuld maar wel heel netjes. De komkommerschijfjes zijn mooi dun en mooi geschikt als een waaiertje.
Bij de eerste paar stuks proef ik lekker veel saus. Dat heb ik graag en mis ik vaak in andere restaurants.
Bij de laatste stuks leek de hoeveelheid minder te zijn en werd het voor mij ietsje droger.

DSCN1644 DSCN1645

We smullen en smikkelen van alle soorten sushi! Ze smaken heel vers en de meeste rollen zijn heel mooi gepresenteerd. De maki met paling vond ik ook bijzonder smakelijk! En de sushi special is ook een plaatje!
Wat de sushi special precies inhield, had ik wel graag geweten. Maar ik proefde paprika en zalm…

DSCN1658 DSCN1651

DSCN1653 DSCN1661

De gunkan en nigiri hebben ze trouwens ook gewoon. De krab-maïs mocht voor mij iets smeuïger maar de anderen waren zeker ok!

Natuurlijk hebben we ook de nodige grill- en gefrituurde gerechten geproefd.
Zo gaat mijn vriend, zoals altijd, voor een gebakken zalm. Hij kreeg een groot stuk dat perfect gebakken was en ook weer heel netjes gepresenteerd!
De gefrituurde mosselen waren ook prima! Zeker niet taai.
Mijn favoriete grillgerecht was de kangoeroe en ossenhaas. Heel lekker van smaak en mals gebakken.

DSCN1643     DSCN1649 DSCN1650   DSCN1657  DSCN1660  DSCN1662

Wel een pluspunt van dit restaurant… je mag hier meer dan 1 toetje bestellen! In veel sushirestaurants is er een beperking opgelegd en dat vinden wij altijd triest.
Hier bestelden we dus verschillende bolletjes ijs, plakjes spekkoek (jammie!) en lychees.

DSCN1663

Kortom… we gingen met een goed gevoel buiten! De bediening deed het uitstekend. Eén van de meiden zei er zelfs steeds bij welk gerecht ze op tafel zette. Dat is natuurlijk top!

Lekker!

  • ruime keuze
  • meer dan 1 bolletje ijs bij het dessert
  • mooi gepresenteerd
  • vriendelijke en snelle bediening

Niet zo lekker!

  • de zitbanken zitten iets minder lekker (heel recht en vrij hard)
  • de tablet heeft geen nummers bij de gerechten staan, veel zoekwerk!

8enhalf

——————————
Extra informatie, anno december 2016:
Inmiddels is Izumi Weert ons favoriete sushirestaurant geworden. We komen hier altijd met veel plezier en de kwaliteit is er alleen maar op vooruit gegaan.
Ook de werking van de tablet is verbeterd. Het menu is overzichtelijker geworden en de nummers staan inmiddels bij de gerechten zodat het zoeken veel sneller gaat.
Ondertussen is de menukaart ook al aangepast en zijn er enkele nieuwe gerechten bijgekomen zoals de Izumi maki (nummer 121) en de Sparkling avocado maki (nummer 122). Onze favorieten! De pango mango curry en de gebakken courgette zijn twee gerechten die we ook met veel plezier eten.
Voor elke dessert worden er wel 2 punten verrekend. Dit wil zeggen, max. 5 toetjes bestellen met twee personen.
Enige minpunt na die vele etentjes bij Izumi in Weert: Ze vragen nog steeds of we er al ooit eerder geweest zijn en of we het principe van de all you can eat kennen.
De persoonlijke service is hier wel ver te zoeken.
Maar is dat voor jou niet zo belangrijk? Dan zit je hier zeker op het juiste adres!

Izumi, Stationsstraat 28, Weert, http://izumi-roermond.nl/

 

 

 

 

4 gedachtes over “Izumi – Weert

  1. Nathalie zegt:

    Oeh deze kende we nog niet! Waren wel al een paar keer naar Sushi Tokio geweest in Weert maar vonden dat geen hoogvlieger. Deze gaat dus op de lijst met nieuw te ontdekken plekjes!

  2. Wim zegt:

    Heerlijk gegeten daar. Eerste keer was op openingsdag trouwens (dat was nog pre-tablet) en toen ging (natuurlijk). Ik ben geen fan van tomatensoep maar deze is over heelijk. Lekker zoet. Meerdere keren geweest en ik eet me elke keer weer een breuk. Wat mij betreft een dikke 10,

Geef een reactie

