GETEST: Plaza Foods – Asian Snack

Een hele tijd geleden mocht ik kant-en-klare maaltijden testen van ‘Oriënt Plaza’.
Ik was toen zeer verbaasd over de goede kwaliteit. Heerlijke producten, goed verpakt, makkelijk in gebruik en heel gevarieerd!
Nu komt ‘Plaza Foods’ weer met drie nieuwe producten… de Dim Sum voor thuis.
Dim Sum zijn gestoomde hapjes die ik wel eens bij een wokrestaurant at. Heel fraai vind ik ze er nooit uitzien maar ze kunnen wel heerlijk smaken!
Lekker Happen mocht deze nieuwe producten ook testen.
Ik kreeg drie soorten Dim Sum thuisgestuurd. De Chinese Garnalen Dumpling, de Dim Sum Ha kao en de Japanse Gyoza. Om te begrijpen wat ik ging eten, moest ik even de verpakking omdraaien.

dim3 dim5
De verpakking ‘Gyoza’ bevat vier gebakken deeghapjes gevuld met kip en citrus-sojasaus. Deze verpakking heeft ook het ‘bewuste keuze’ logo op zijn verpakking. Dit zou dus een gezondere keuze zijn.
Die citrussmaak in de saus konden we al vlug proeven, vooral de sinaasappelsmaak kwam sterk naar voor. Maar wel lekker!
Deze ‘Gyoza’ zijn eigenlijk hapjes in de vorm van halve maantjes. Ze zijn voldoende gevuld. En erg smakelijk!

dim2 dim6

De ‘garnalen dumpling’ bevat drie gebakken deeghapjes met garnalen en oestersaus. De garnaal is niet fijngemalen maar zit er nog duidelijk in. Je proeft hem dan ook erg goed. Ik vind het een lekker hapje! De oestersaus smaakt oké maar is voor mij niet echt heel apart. De minste saus van de drie pakketjes.

dim1 dim4

De Dim Sum Ha Kao zijn deeghapjes gevuld met garnalen met een rode pepersaus.
Deze soort zijn voor mij de bekendste. Ik vind ze ook het mooiste van vorm.  Ze zijn stevig gevuld en smaken erg goed. De saus is behoorlijk pittig maar werd hier heel erg gewaardeerd! Lekker om het deeghapje in te draaien.

dim8 dim9

Ik heb alle drie de soorten met veel plezier geproefd. Ook mijn moeder en vriend mochten proeven.
Ik stelde ze de vraag of het voor herhaling vatbaar was…
Mijn moeder zei dat het zeker smaakte! De pepersaus was voor haar een toppertje. Maar zelf zou ze deze Aziatische hapjes niet vlug kopen.
Mijn vriend zou het wel meteen weer eten! Hij vond het wel jammer dat er zo weinig hapjes in een pakje zaten! 🙂 Dat is alleen maar goed nieuws. En dat moet ik ook beamen! Het smaakte zeker naar meer!

De bereidingswijze is trouwens enorm simpel! Eerst verwijder je het stukje karton. Dan prik je gaatjes in de folie met een vork of mes en daarna zet je het 1 minuut in de magnetron (op 750 W). Makkelijker kan haast niet!

Hoeveel deze Aziatische snacks in de winkel zullen kosten… dat is me niet bekend. Maar ze zijn zeker een aanradertje.
Verkrijgbaar bij de Albert Heijn.
www.plazafoods.com

One thought on “GETEST: Plaza Foods – Asian Snack

Geef een reactie

