Foodblogswap: Herfstpasta

Voor de Foodblogswap mocht ik een recept van At Sowyen’s blog kiezen. Koken, bakken, reizen en duiken zijn haar passies. Enorm leuk natuurlijk! Maar het klinkt ook heel avontuurlijk… veel avontuurlijker dan ik ben! 🙂 De angst komt al naar boven bij het woord ‘duiken’ en waarschijnlijk maakt ze verdere reizen dan ik!
Gelukkig zijn haar recepten wel heel haalbaar.

Na wat speuren op haar blog ben ik bij een pastarecept uitgekomen. Simpelweg omdat ik een pasta heerlijk vind en ik wat weinig tijd had om uitgebreid te koken. Het recept noemt ‘Soort van kip Alfredo pasta’. .

Het oorspronkelijke recept kan je in één pan maken maar ik heb twee pannen gebruikt. Eentje voor de pasta en de andere voor de saus met groenten. Daardoor heb ik de kippenbouillon dan ook weggelaten.
Op het einde heb ik de pasta aan de saus toegevoegd.
Voor de Foodblogswap is het ook de bedoeling om het recept ietwat te wijzigen en je eigen draai eraan te geven.

Dit recept is oorspronkelijk met kip. Ik heb de kip weggelaten en er de vegetarische variant van gemaakt.
Omdat de kookroom helemaal op was in de winkel, ben ik voor de Boursin Cuisine gegaan met knoflook & fijne kruiden. Daardoor heb ik ook de verse knoflook weggelaten om de knoflooksmaak niet té intens te maken.
Mijn versie is heerlijk om zo te eten maar ik combineerde het met een gebakken visje.

We hebben gesmuld van deze pasta. Heerlijk met die verschillende paddenstoelen erin. Een echte simpele herfstpasta!

foodblogswapnovember2014

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 350 gram penne
  • 1 ui
  • 3/4 potje Boursin Cuisine met knoflook & fijne kruiden
  • 200 gram paddenstoelenmix met een paar takjes verse tijm
  • 250 gram champignons
  • 70 gram gemalen grana padano
  • boter
  • peper
  • zout
  • 1/2 bosje verse platte peterselie (bewaar een beetje voor de afwerking)

Bereiding:

  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking en giet af.
  • Snijd de ui in kleine blokjes.
  • Snijd de paddenstoelen en champignons in grove stukken.
  • Verwarm een pan met wat boter. Bak het uitje glazig aan.
  • Voeg de paddenstoelen toe en roer enkele minuten goed door.
  • Kruid bij met de tijm (haal de blaadjes van de takjes), peper en wat zout.
  • Schep nu de Boursin door de ui-paddenstoelenmix.
  • Knip de peterselie fijn. Roer het door de mix.
  • Schep de pasta door de saus. Voeg de kaas toe en dien op.
  • Werk af met een beetje peterselie.
Geef een reactie

