Sushi Tao – Leeuwarden

Schuin tegenover het station van Leeuwarden ligt dit sushirestaurant ‘Tao’.
Hier kun je onbeperkt smullen van sushi en grillgerechten.
Met de onbeperkte formule kun je gedurende 2,5 uur vijf gerechten per persoon, per ronde, bestellen.

Op een zondagavond komen we binnen in dit restaurant. We krijgen een tafeltje aan het raam.
Het restaurant is heel groot en modern ingericht met paarse tinten. De gekleurde lichten zorgen voor wat extra sfeer.

l1 l2

Onze tafel is al netjes gedekt als we plaatsnemen. Een waaier van kaartjes, bordjes, sojasaus en stokjes.
Het principe is weer zoals in alle sushirestaurant met deze formule. Je kijkt op de menukaart, vult de strook in met het juiste aantal en legt de strook op de hoek van de tafel.
Het personeel komt dit dan halen en zal de gerechtjes daarna aan tafel brengen.

Zoals altijd beginnen we met een ronde sushi!
We bestellen ze in allerlei soorten. Zo bestellen we onder andere de temaki (sushi in de vorm van een hoorntje) California. Dit is een sushi gevuld met krab, viskuit en avocado. De temaki is gevuld met tonijn. Ze zijn heel goed gevuld. Ze mogen voor ons wel iets meer saus bevatten zodat ze wat smeuïger zijn. Verder proeven we de sushi met gerookte zalm. Die staat niet altijd op de kaart van andere sushirestaurants dus extra leuk om te proeven. Hij is erg lekker en ook weer groot van formaat! De zalm met avocado smaakt ook goed, net als de maki met paling.
Sushi met gefrituurde ingrediënten zijn altijd mijn favoriet. Dus bestel ik ook de krokante rol die heerlijk gevuld is.
De sojasaus vind ik wel heel zoutig en ik neem al vlug het besluit om al mijn sushi gewoon naturel te eten.

l3 l4
Wat ik wel heel (!) jammer vind, zijn de meerprijzen op de krokante gambarollen. Hier moet je 3,50 euro per keer voor betalen terwijl je dit in de andere sushirestaurant die ik getest heb, altijd gratis kreeg. Ik heb ze hier wel één keer besteld omdat ik het altijd zo lekker vind. Hier bestaat trouwens ook een krokante zalmversie van… die leek me uniek om te proberen maar met die meerprijs heb ik dit niet gedaan.

l5 l6

l9 l13

De verse vis in de gunkan sushi (de bootjes) vind ik trouwens heel mooi en netjes gesneden. En ook heerlijk puur van smaak! Ook de tori maki (kip) vinden we erg lekker! De gunkan met zeewier vinden we wel veel te pikant! Daar zou een waarschuwing op mogen staan! 🙂
Verder bestellen we natuurlijk ook nog de nodige grillgerechten zoals de gebakken zalm en de biefspiesjes. Die zijn heel goed gebakken! Ook de gefrituurde hapjes kunnen ons bekoren. We testen de kippenvleugels, garnalen, groenten met tempura en kippasteitjes. De groenten met tempura komen met een heerlijk sausje maar ik vind ze iets te vettig.

Tussendoor bestellen we ook nog een frisse maïssalade. Heel smakelijk met die knapperige maïs erin. En ook de noedelsoep met bief wordt getest en goed bevonden.

l7 l8  l10 l11 l12  l14

Lekker!

  • heerlijke gerechtjes
  • grote stukken sushi
  • vlotte bediening

Niet zo lekker!

  • meerprijs voor ijs en de krokante sushirol met garnalen (en zalm)
  • ietwat droge temakirollen – meer saus gewenst –
  • zoute sojasaus

7enhalf

 

Sushi Tao, Stationsweg 6, Leeuwarden, www.taorestaurant.nl/

Geef een reactie

