Foodblogevent augustus 2014: aardappel-sinaassalade

Ik blijf het een leuk ding vinden, het foodblogevent, maar ik vergeet zo vaak mee te doen.
Het foodblogevent is een maandelijkse wedstrijd die van het ene naar het andere foodblog gaat. De blogger/blogster mag een thema verzinnen waarop andere bloggers/bezoekers hun recepten mogen insturen.
Dit keer werd ik benaderd door Marloes, de gastvrouw van deze maand.
Zij koos voor het zomerse thema ‘citrusvruchten’ en laat dat nu net iets zijn dat ik eigenlijk nooit gebruik in mijn gerechten.

Dus hou ik het gewoon simpel met een aardappel-sinaassalade.
Met het overschot van krieltjes, twee sinaasappels en een citroen ging ik aan de slag!

foodblogevent augustus

Ingrediënten:

  • 500 gram krieltjes
  • 2 sinaasappelen
  • 1 citroen
  • 5 eetlepels pesto-olijfolie
  • 40 gram rucola
  • 3 bosuitjes
  • zout
  • peper

Bereiding:

  • Kook de krieltjes met de schil tot ze gaar zijn. Giet het water af en laat ze afkoelen.
  • Snijd de krieltjes in dikke plakken.
  • Neem een kom en rasp (met een fijne rasp) wat zeste (buitenschil) van één sinaasappel en de citroen.
  • Pers dan één sinaasappel en een halve citroen uit in de kom.
  • Voeg de olijfolie, peper en zout toe. Klop even alles goed door.
  • Pel de schil van de andere sinaasappel en snijd de partjes in stukjes.
  • Snijd de bosuitjes in ringen.
  • Doe de krieltjes, bosuitjes, sinaasappelstukjes en rucola in een grote kom. Giet de dressing eroverheen. En roer alles goed om.

 

3 thoughts on “Foodblogevent augustus 2014: aardappel-sinaassalade

Geef een reactie

