GETEST: Albert Heijn stoommaaltijden

Vanaf maandag 14 juli liggen er nieuwe stoommaaltijden bij de AH. Een verbeterde keuze en een gloednieuwe verpakking. Elke verpakking bevat minstens 160 gram verse groenten en maximum 500 calorieën.
Lekker Happen mocht twee maaltijden naar keuze testen en deed dit met veel plezier.

1-IMG_1033 1-IMG_10391-IMG_1035  1-IMG_1043

De stoommaaltijden liggen in de koeling bij de andere kant-en-klaarmaaltijden. Ik koos voor de kip tandoori en kip ketjap. Via de webshop van AH zie ik dat er 15 maaltijden zijn. De meeste zijn met kip. Er zijn ook vegetarische stoommaaltijden of maaltijden met vis. . Deze zag ik niet meteen liggen bij mijn supermarkt, daarom twee verpakkingen met kip. In de maaltijden wordt er gebruik gemaakt van verse kruiden of een kruidenpasta (pesto of tapenade).

1-IMG_1045

De stoommaaltijden zitten in een ronde bak met een ventilatiesysteem erop. Je moet alleen het kartonnetje rondom de verpakking even verwijderen en dan de maaltijden in de magnetron zetten, op 700W en op 6,5 minuut (tandoori) of 7,5 minuut (ketjap). Simpel en vlug klaar!

1-IMG_1050 1-IMG_1057

In de verpakking van de kip tandoori zitten grote stukken kip, paprika, rode ui, bosui, witte kool en rode rijst. Bij de kip ketjap zitten peultjes, rode ui, paprika, taugé, witte kool en witte rijst. De kip ketjap bevat 55 kcal meer (500 kcal) dan de andere. De hoeveelheid bedraagt voor beiden 450 gram.
De groenten en de kip zijn gescheiden van de rijst. Ze liggen op een soort van stoomrooster. Zo blijven de groenten ook knapperig.

1-IMG_1065

Na het opwarmen in de magnetron en de minuut rust erna, heb ik het stoomrooster verwijderd en alles even goed gemengd. De hoeveelheid kip ketjap lijkt een stuk minder dan de kip tandoori.
Dan maar even proeven…
De kip ketjap smaakt zoetig terwijl de kip tandoori dan weer kruidiger is. De groenten zijn heel knapperig en beetgaar geworden. Dat vind ik erg lekker! De kip is mooi gestoomd en de rijst is goed gegaard.
Het zijn mooie maaltijden alleen vinden we de koriander te overheersend bij de kip tandoori. Mijn vriend vindt dit een groot minpunt en daarom wil hij al vlug ruilen met mijn bakje kip ketjap. Die wordt dan ook als favoriet van de twee maaltijden beschouwd.

1-IMG_1070  1-IMG_1073

Ik stoom zelf nooit mijn maaltijden thuis en had ook een vooroordeel over stoommaaltijden. Ik had altijd gedacht dat ze smaakloos en flets van kleur waren. Mijn standpunt heb ik aangepast na het proberen van deze AH stoommaaltijden. Echt een aanrader, al zullen grotere eters hier net wat te weinig mee gegeten hebben.

www.ah.nl

 

 

8 gedachtes over “GETEST: Albert Heijn stoommaaltijden

  1. Michiel zegt:

    Voor de mensen die geen 700 Watt op hun magnetron hebben, is er een handige app in de google playstore om de tijdsduur om te rekenen met een ander vermogen. De Microlator.

  2. Frans zegt:

    ik eet alles maar vandaag de kip tandoori geprobeerd van Albert Heijn.
    wij vonden het niet te eten echt een hele sterke smaak waar alles naar smaakte en hebben de maaltijd weggegooid

Geef een reactie

