De Brooderie – Roermond

Het is eigenlijk de tweede keer dat ik gegeten heb bij de Brooderie.
Maar van het vorige etentje, begin mei, maakte ik nog geen verslagje.
Dit keer nam ik mijn vriend mee naar deze lunchroom voordat we zouden gaan shoppen.

De Brooderie ligt in het centrum van Roermond, in één van de zijstraatjes van de grote winkelstraat.
Het werd geopend in 2007. Als je voor de deur staat, lijkt dit misschien niet zo’n hele grote lunchroom maar schijn bedriegt. Ze hebben er drie verdiepingen. Dus tafeltjes genoeg!
Op de achtergrond speelt een salsamuziekje en de sfeer is er heel relaxed.

brooderie4 brooderie7

Ze werken samen met regionale leveranciers. Hier vind je dus ook echte streekproducten.
Ook de salades worden ambachtelijk bereid in Maasbree. Een deel van hun brood komt van de Bisschopsmolen uit Maastricht en hun carrotcake uit Beesel. Hun koffie en thee komt van Blanche Dael in Maastricht.

Tijdens mijn eerste bezoek aan deze zaak was ik alleen en bestelde ik een luxe ontbijtje. Bij dit ontbijtje kun je één van de broodjes bestellen met een huisgemaakte salade, een gekookt eitje, een appel of banaan, een warm drankje, een jus d’orange en een stukje arretjescake, muffin of carrotcake.
Een meer standaardontbijt kan ook maar dan krijg je een eenvoudiger belegd broodje en geen stukje cake. En met maar 1 euro verschil in prijs… dan weet ik wat te kiezen. Het luxe ontbijt kost trouwens 9,95 euro.

brooderie9 brooderie8

Ik koos voor het belegd meergranenbroodje met kip-kerriesalade. De salade ligt er royaal op! En dat heb ik graag.
Op het bord nog een eenvoudig extra slaatje met sla, komkommer en tomaat. Er staat trouwens ook dressing klaar om je slaatje nog dat beetje extra te geven. De kerriesalade is lekker van smaak en er zit een grote hoeveelheid kip in. Hij mocht voor mij wel nog iets smeuïger zijn. Wat door de hoeveelheid kip wordt hij voor mij dan iets te droog.
Het meergranenbrood is trouwens heerlijk. Mooi krokant gebakken en toch luchtig vanbinnen. De verse jus smaakt goed, het eitje is goed gebakken en de arretjescake smaakt perfect. Een ideale afsluiter voor het ontbijtje! Jammie.

brooderie6

Tijdens mijn tweede bezoek bestellen mijn vriend en ik allebei een broodje. Ik ga dit keer voor een aparter speltbroodje. Ik heb dat eigenlijk nog nooit eerder geproefd maar deze foodblogster wil ook graag eens iets nieuw testen. Dus bij deze… En ik heb geen spijt. Heerlijk is dat. Omdat het broodje warm is (geitenkaas, honing en pittenmix) is het krokant geworden. Je moet iets harder bijten maar ik vind dat geen probleem.

brooderie2

Mijn vriend gaat voor een panini met mozzarella, ham en pesto. Het lange witte broodje is mooi gekleurd onder de grill en de kaas is ook goed gesmolten. De combinatie met de pesto is erg lekker. Ook dit broodje wordt goedgekeurd.

brooderie5

We sluiten onze lunch af met een stukje arretjescake (omdat die vorige keer ook zo lekker was) en carrotcake.
De carrotcake is goed van smaak en bevat stukken noot.

brooderie1

Lekker!

  • goede sfeer
  • mooie streekproducten: brood, salades en gebak.
  • vriendelijke bediening

 Niet zo lekker!

  • de kip-kerriesalade mocht iets smeuïger omdat de hoeveelheid kip hem iets droger maakt

8enhalf

De Brooderie, Bergstraat 18-20, Roermond
http://www.brooderieroermond.nl/

 

 

Geef een reactie

