Nagoya – Valkenswaard

Op vrijdagavond gingen mijn twee vriendinnen en ik het sushi & grill restaurant ‘Nagoya’ uittesten.
Voor 25,50 euro kun je hier tijdens het weekend (tijdens de week 2 euro minder) onbeperkt komen eten.
Dit sushirestaurant werkt met dezelfde spelregels als de andere sushirestaurants die ik bezocht.
Dit wil zeggen: max. 5 gerechten p.p. en 5 rondes in 2,5 uur.
Het ijs zit ook in de prijs inbegrepen. Dit is bij sommige sushirestaurants wel eens anders.

Het pand waar dit nieuwe sushirestaurant in zit, was vroeger een snackbar maar daar zie je nu totaal niets meer van! Het interieur bestaat vooral uit aardetinten. Zo hangt er gebloemd behang in beige tinten aan de muren en zijn de stoelen in aardetinten gekleurd. Het oogt allemaal heel netjes en nieuw.

Ik had gereserveerd, om 19 uur, voor 3 personen. Bij binnenkomst mochten we de mannelijke ober naar de tafel volgen. Hier moest wel nog even een extra bordje gezet worden. Een echte reservering was dus nog niet voorzien.
We zaten dicht bij de bar en ook bij de plek waar sushi gemaakt werd. Hier stonden twee mannen sushi te maken.
Het restaurant zat tijdens deze avond ongeveer halfvol.

De sushikaart bestaat uit sushi in allerlei maten en vormen, verder nog grillgerechten (vlees en vis), noedels, salades, soep… voor ieder wat wils!
We bestellen vanaf ronde 1 zowel sushi als grillgerechten. Het ophalen van de bestellijst gaat vlot maar het wordt al vlug duidelijk dat het lang duurt voordat de gerechten aan tafel komen. We moeten soms een halfuur wachten en dat is gewoon te lang als je honger en een beperkte tijd hebt. De grillgerechten komen ook veel sneller dan de sushi waardoor ik zelf als laatste kan gaan eten (omdat ik alleen sushi besteld heb tijdens de eerste 2 rondes). En ik wil het eten van mijn vriendinnen ook niet afpakken.

P1200808 P1200810

P1200820 P1200811

Over de smaak hebben we geen klachten. Het smaakt prima. De champignons zaten in een heerlijke saus.  Het vlees (kip, lam en bief) en de vis (zalm en witvis) zijn mooi gebakken. De sushi smaakt vers, de porties zijn groot genoeg en de salade oogt heel fris!
De sushi met de warme garnalen erin smaakt heel erg lekker! Die bestelde ik ook een tweede keer. De California maki (krab&avocado) was ook heel goed, net zoals de Nagoya maki waar echt allerlei ingrediënten inzitten en dus ook extra groot is. De term ‘pikant’ mist hier op de menukaart bij de krokante kiprol want hij is echt pittig. De gefrituurde groenten zijn ook heel divers. Ik had zelfs broccoli.
P1200806 P1200807  P1200809   P1200812 P1200813 P1200817
Helaas tikt onze tijd wel verder. Mijn vriendin en ik hebben geluk dat we na ronde 2 nog extra gerechten kunnen bestellen want mijn ene vriendin heeft genoeg gegeten.

P1200821 P1200825

P1200824 P1200823

P1200822

Vijf minuten voordat de 2,5 uur om is, bestellen we ons ijs en de zoete broodjes. Dit is dan ronde 4.
Het ijs smaakt heel erg lekker. We smikkelen van vanille, chocolade, zwarte sesam en het ijs van groene thee! Helaas komen de bolletjes ijs wel al wat gesmolten op onze tafel. Ook stond het ijs voor de andere tafel al even te smelten op de bar. De zoete broodjes vind ik trouwens heerlijk. Ze zien er misschien wat vettig uit vanbuiten, vanbinnen waren ze precies zoals het hoort en de saus… jammie!

P1200829 P1200828

Op de site staat geschreven: Het beste sushi- en grillrestaurant in de regio Valkenswaard. Die uitspraak is, naar mijn mening, iets te hoog gegrepen gezien het tempo dat bij andere sushirestaurants in de omgeving (met name in Eindhoven!) stukken hoger ligt! Als je klanten max. 2,5 uur de tijd geeft, zou dit zeker beter moeten kunnen.

Lekker!

  • ruime keuze en ijs inbegrepen
  • goed van smaak
  • vlotte afhaling van de kaart

Niet zo lekker!

  • het tempo van de keuken, het duurt echt te lang voordat de gerechten op tafel staan
  • ijs is al flink weggesmolten
  • 1 menukaart voor 3 personen is wat weinig

7

Nagoya, Markt 34, Valkenswaard, www.restaurant-nagoya.nl

 

Geef een reactie

