GETEST: Grill Comb

Het probleem van het spiesje op de barbecue… als je het vlees of de groente wilt draaien, dan draait alles mee. Dan zit je te prutsen tot alles weer op de andere kant verder kan grillen.
De Grill Comb belooft ons dat dat geprutst verleden tijd is. Ideaal, lijkt me.

Ik kreeg de Grill Comb (er zitten er twee in de verpakking!) toegestuurd om te testen. Tijd voor de barbecue…
Het ontwerp van de Grill Comb ziet er eigenlijk uit als een grote metalen kam.
De tandjes kun je dan gebruiken om alles erop te spiezen.
Op die kam kun je verschillende ingrediënten prikken: vis, vlees of groenten. Het maakt niet uit.

grillcomb grillcomb2 grillcomb3

Ik heb mijn kam, die 12 cm lang is,  gevuld met grote varkensblokjes en op mijn tweede spies deed ik ook wat cherrytomaatjes en paprikastukjes.
Je legt de GrillComb dan op het barbecuerooster en dan maar wachten.
Tussendoor draai ik natuurlijk de kam om. Omdat ik een tafelbarbecue gebruik, kan ik het handvat ietwat buiten de barbecue leggen en hem zo met blote handen omdraaien. Dit moet je natuurlijk niet doen als je de kam gewoon op een barbecue legt. De kam zal dan heel heet worden waardoor je handen zullen verbranden. Altijd even een oven/bbqhandschoen aan of een tang nemen!
Tijdens het snijden van het vlees had ik niet alle blokjes even groot gemaakt en moest ik dus tussendoor wat kleinere stukjes eraf halen omdat ze gaar waren. Dit gaat gelukkig makkelijk. Gewoon van de kam afschuiven.
Een paar gare stukjes verwijderen, lukt natuurlijk niet met een spiesje tenzij ze toevallig aan de zijkant zitten. Maar het gaat wel makkelijk met deze kam.
Het omdraaien is ook een makkie. Het vlees blijft er mooi ophangen. Een prima ding.
Ik moest me dit keer ook niet afvragen of er houtsplinters aan mijn stukje vlees hingen. Want ook dat is mijn ergernis bij een gewoon houten spiesje.

Voor de tomaatjes vond ik deze spies iets minder. Sommige tomaatjes schoven er bij het garen al vanaf toen ik de Grill Comb van het rooster wilde halen. Waarschijnlijk omdat tomaat iets te sappig is.
Maar buiten dat probleempje, is het gewoon een perfect ding om te gebruiken tijdens de bbq.

grillcomb4

Hij is trouwens ook makkelijk zuiver te maken, gewoon de vaatwasser in want hij is gemaakt van roestvrijstaal.

Geef een reactie

