GETEST: Dadels van Yogi & Yousef

Een tijdje geleden kreeg ik een pakketje dadels binnen om uit te proberen.
Ik kreeg ook de vraag om er een receptje mee te maken.

De dadel is de vrucht van de dadelpalm. De dadels van Yogi & Yousef groeien in de woestijn aan palmbomen. Ze komen rechtstreeks van de boom en hebben een zachte smaak. Ze groeien in trossen aan bomen en hebben een harde pit in de kern.
Yogi & Yousef werken ook direct samen met de dadelboeren.
De dadels die niet door de strenge keuring komen, gaan ook naar de voedselbank. Dit is natuurlijk een heel mooi idee dat er niets zomaar weggegooid wordt.

dadels1

De dadel is eigenlijk de perfecte snack. Het geeft natuurlijke energie en zit vol voedingsstoffen. Het brengt de spijsvertering ook op gang!
Je kunt dadels gebruiken in desserts maar het is ook heerlijk in een stoofschotel.

Ik kreeg een rond doosje dadels met pit en drie handige meeneemdoosjes.
In elk meeneemdoosje zitten drie dadels.
Het valt me op dat deze dadels heel groot zijn en mooi zacht zijn. Ze smaken zoet maar niet te gesuikerd. Heel natuurlijk.
Ik vind de meeneemverpakking ook heel goed bedacht.
Hij is mooi qua vormgeving. De buitenkant is mooi bruin van kleur met duidelijk letters. Aan de binnenkant zit er een mooie frisse, blauwe kleur met een palmmotiefje.
Ik had mijn eerste verpakking opengeknipt maar eigenlijk kun je de dadels er veel makkelijk uithalen.
Aan de zijkant zitten twee dunne reepjes karton die je naar de zijkant kunt buigen. Dan kun je het plastic zakje met de drie dadels er ook mooi uitnemen.
Daar werd dus goed over nagedacht! Geen knip- of scheurwerk!

dadels2 dadels5

De dadels in de meeneemverpakking zijn pitloos! Wel zo handig!
Ook mijn moeder, die verzot is op dadels, heeft ze geproefd en zei dat het de beste dadels waren die ze ooit gegeten had. En daar ben ik het ook mee eens.

dadels3  dadels4

De dadels in de ronde doos smaken even lekker als die in de meeneemverpakking. Het is een flink schaaltje, lekker als tussendoortje maar natuurlijk iets minder makkelijk te eten omdat er pitten in zitten.
Dadels zijn niet alleen lekker om zo te eten maar zijn ook prima te verwerken in warme en koude gerechten.
Ikzelf heb de dadels gebruikt om dadelballetjes mee te maken en een dadelstoofpotje.
Deze recepten volgen nog.

dadelballetjes

Deze dadels zijn echt fantastisch lekker! Zeker weer een aanrader!

http://yogiyousef.luondo.nl/

 

Geef een reactie

