GETEST: Tante Fanny pizzadeeg

fanny1

Laatst zag ik bij de supermarkt een doosje liggen van ‘Tante Fanny’.
Ik was eigenlijk best wel benieuwd want ik had nog nooit gehoord van het merk ‘Tante Fanny’ dus ging ik op zoek naar hun website.
Dit is dus een bedrijf dat allemaal verse degen op de markt brengt: bladerdeeg, zoet zanddeeg, croissantdeeg, filodeeg en pizzadeeg.

fanny3 fanny2

Mijn vriend en ik besloten om lekker makkelijk te koken en we gingen dus voor de verse pizza.
Het pizzadeeg zit in een stevig kartonnen doosje en daarin zit ook een potje tomatensaus.
Geen tomatensaus in een zakje maar echt in een glazen potje. Alsof Tante Fanny het zelf zo even heeft verpakt.
Het potje ziet er wat leeg uit, zonder etiket. Maar verder vind ik het glazen potje wel verrassend.

fanny5

Ik koop wel eens vaker pizzadeeg van andere merken maar dit is voor mij de eerste keer dat er een luchtsysteem in het zakje zit. Zo zal dit deeg mooi vers blijven.

Dit pizzadeeg garandeert ons dat er geen smaakversterkers, conserveringsmiddelen, geen transvetten of kleurstoffen gebruikt zijn.
Het wordt vervaardigd met Italiaanse olijfolie.

Dit pizzadeeg heeft een rechthoekige vorm van ongeveer 25 bij 37 cm en is eenvoudig uit te rollen op een bakplaat. Er zit al een bakpapiertje omheen zodat hij niet zal vastplakken. Ideaal!
Het valt ons op dat het pizzadeeg goed uitrolt. Het is ook mooi dik en stevig.

fanny4

Het potje tomatensaus kun je er dan gewoon over verdelen en beleggen met verse ingrediënten.
Ik heb het echter eerst vermengd met een uitje, kidneybonen, maïs, gehakt en extra gekruid met paprikapoeder.
Zo heb ik de warme saus over het deeg verdeeld. Het potje saus is kruidig van smaak. Je proeft de Italiaanse kruiden erin.
De hoeveelheid saus is ruim voldoende om te gebruiken op de pizza.

pizza1

We hebben het deeg 22 minuten laten bakken op 190 graden in een heteluchtoven.
Het deeg was mooi krokant gebakken en onderaan stevig. Het deeg was lichtjes gerezen. De smaak zat ook gewoon goed.

We waren heel tevreden met het resultaat!

pizzaklaar

http://www.tantefanny.nl/

 

5 thoughts on “GETEST: Tante Fanny pizzadeeg

  1. Pingback: 2015, een nieuw blogjaar! | Lekker Happen - Foodblog

  2. Wij zijn ook enthousiast over dit deeg en het is een goede manier om restjes van zachte kaasjes (feestje) op te maken. Een heerlijke pizza is het resultaat!

    • Kant en klaar en gewoon pizzadeeg lijkt me sowieso niet goed in een koolhydraatarm dieet passen. Op Internet vind je recepten waar ze pizzabodems van amandelmeel maken. Zelf heb ik dit nooit uitgeprobeerd.

Geef een reactie

