Haus Neuenhofen – Brüggen

Na een dagje shoppen in Roermond neem ik mijn vriend mee naar het Duitse Brüggen.
Hier ben ik al veel vaker geweest maar ik maakte er nog geen verslag over.
Leuk om hier nog eens terug te zijn.

Haus Neuenhofen ligt in het centrum van het stadje Brüggen.
Dit hotel-restaurant bestaat eigenlijk uit twee gedeeltes en staat bekend voor de Balkan-steakspecialiteiten.
Vooraan ziet het restaurant er heel authentiek uit: gemetselde bogen, donkerbruine tafels en stoelen met gedateerde tafelkleedjes en koperen ketels die als lamp gebruikt worden. Alsof de tijd er even is blijven stilstaan.
Sinds een paar jaar is er een flinke verbouwing gebeurd en hebben ze achteraan ook een modern gedeelte.

Omdat het lekker warm weer is, besluiten we om achteraan op het terrasje te gaan zitten.
De ober legt een tafelloper op de tafel en we bestellen onze drankjes.
Sinds jaren heb ik hier eigenlijk altijd hetzelfde gerecht besteld, een grillteller.

Mijn vriend heeft me hier al eerder smakelijk over horen praten en beslist om voor dezelfde schotel te gaan.
Als voorgerecht nemen we de gebakken camembert en slakken.
Maar voordat we daaraan mogen beginnen, krijgen we eerst een mandje met broodjes.
Het zijn zachte stukjes brood met een harder korstje. Daarbij krijgen we twee bordjes en een kommetje kruidenboter. We smeren heel royaal en toch blijft er nog kruidenboter over! Zo mag dat overal zijn!

neuenhofen3

Als we die broodjes heerlijk opgesmikkeld hebben, krijgen we al vlug onze voorgerechten.
De camembertstukken zijn groot. Het korstje zit er mooi rondom, nergens geen kaas uitgelopen. In het midden nog een toast met een perzik erop. En natuurlijk nog wat roomboter. De camembert heb ik hier al eerder gehad maar dit keer smaakt hij wel redelijk bitter.
De slakken liggen in een bakje met kuiltjes.
Ze worden geserveerd met een heerlijk roomsausje en twee stukjes toast. Lekker!

neuenhofen2 neuenhofen1

We krijgen dan nog een bakje salade met een lekkere dressing over. Verfrissend.

neuenhofen6

Als ik mijn kommetje op heb, komt al heel vlug het hoofdgerecht. Een berg vlees (5 grote stukken vlees!) met onder het vlees wat rijst in tomatensaus. Daarbij een blaadje sla met een soort van salsasaus met rauwe uitjes erin. En natuurlijk friet!
Het smaakt weer allemaal heerlijk en de sauzen zijn meesterlijk! Ik was al overtuigd van de bearnaisesaus maar ook de champignonsaus is echt geweldig! Heerlijk romig en met een overvloed aan champignons! Zo moet dat!

neuenhofen5 neuenhofen4

We hebben heerlijk gesmikkeld. Ik kreeg zelfs mijn bord niet helemaal op! En dan moet het al echt veel zijn! 😉
Mijn vriend is ook overtuigd dat je hier heerlijk en betaalbaar kunt eten, gelukkig maar!

Oh ja… bij de rekening krijgen we ook nog een heerlijk vruchtenlikeurtje. Dat smaakt en wat een service!

neuenhofen7

Lekker!

  • ruime porties
  • heel betaalbaar
  • vriendelijke bediening
  • heerlijke bearnaisesaus!
  • extraatjes als brood met kruidenboter en salade

Niet zo lekker!

  • de camembert smaakte iets te bitter

9

http://www.haus-neuenhofen.de/

Geef een reactie

