Lounge 8 – Eindhoven

Op een maandagavond kregen we het plots in ons hoofd om sushi te gaan eten.
Ik was zelf al eerder bij Lounge 8 geweest maar destijds waren mijn foto’s verwijderd en kon ik geen verslag meer typen.

Dat is natuurlijk wel een goede reden om nog eens terug te gaan.
Bij binnenkomst viel het me al op dat het minder druk ging worden dan tijdens mijn vorige bezoek (op een donderdagavond).
Verschillende tafeltjes waren al bezet maar om half zeven is het nog vrij rustig.

lounge1 lounge2

Het restaurant is mooi ingericht, prachtig meubilair. Heel aparte stoelen en accessoires. Er zijn ook verschillende hoekjes ingericht waar je iets knusser zit.
Wij mogen eerst aan een rond tafeltjes plaatsnemen bij de ingang, met heel aparte en hoge stoelen.
Helaas zitten die voor mij niet zo lekker dus vragen we vriendelijk om een ander tafeltje met bredere stoelen.
Die krijgen we ook zonder probleem en zo kan de mooie avond beginnen.

lounge4 lounge5

De kaart is weer uitgebreid en het verschil met andere sushirestaurants die ik eerder bezocht… er is een uitgebreidere kaart met desserts. Later meer hierover.

Het principe is weer hetzelfde als bij de andere sushirestaurants. Vijf rondes, per ronde max. 5 gerechtjes per persoon en dat 2,5 uur lang.
We aten natuurlijk weer een heleboel sushi.
De sushi was er in verschillende vormen en hoeveelheden. We hebben er echt een hele hoop uitgeprobeerd!

lounge19

Maar als starter begonnen we met de rundercarpaccio. Dat je carpaccio kunt bestellen bij een all you can eat sushi is best verrassend. Maar hij smaakte wel. De truffelmayonaise was weer lekker en de pijnboompitjes en geraspte kaas maakten het helemaal goed.

lounge3

Na die carpaccio was het toch echt wel tijd voor sushi… We probeerden weer alle soorten met verschillende samenstellingen. Handrolls met avocado en verse zalm… heerlijk hoor! Dat sausje dat erin zit, is fantastisch!

lounge6 lounge8

lounge14 lounge13

lounge11

De sushi’s met de gefrituurde garnalen en de krokante sushi blijven mijn favoriet. Maar ook de sushi met avocado vind ik echt heerlijk! Zo’n stukje avocado kan me echt bekoren. Ook de gunkan met viskuit, maïs en krabsalade is lekker! Ik bestel ze meerdere keertjes.

Natuurlijk kun je hier ook weer meer bestellen dan alleen sushi.
Ook voor vlees en vis kun je hier terecht. En natuurlijk voor de gefrituurde hapjes zoals de garnalen en de groenten. Ook de warme zalm was een favoriet bij mijn vriend. Ik vond dan weer de honing kip lekker!
Een heerlijk zoetig sausje…mmmm. De lamskotelet was ook mooi gebakken. Helaas dan maar eentje want veel valt er uiteindelijk nooit te knabbelen aan zo’n koteletje.

lounge7  lounge9 lounge10  lounge12   lounge15 lounge16    lounge20 lounge21

Na al die lekkere warme gerechtjes werd het tijd voor de laatste ronde: de desserts.
Waar je op andere kaarten vaak de gewone bolletjes ijs vindt, kun je hier ook andere gebakjes bestellen.
Ik ben te nieuwsgierig en dus gaan we voor de gebakjes gecombineerd met bolletjes ijs.
We bestellen een brownie, cheesecake, crème brûlée, vanilleijs, groene thee ijs en aardbeienijs.
De cheesecake was maar een heel kleine portie maar het smaakte ok.
De crème brûlée vond ik iets te vloeibaar maar het korstje was wel mooi hard gekarameliseerd. Ik heb de typische smaak wel wat gemist. Mij leek het meer gewone vanillepudding.
De brownie werd helaas vergeten! Ik was nochtans benieuwd…
Het ijs smaakte goed maar bevatte iets teveel ijskristallen.

lounge17 lounge18

Lekker!

  • uitgebreide kaart, met veel verschillende desserts die in de prijs inbegrepen zijn
  • mooie hoekjes en inrichting in het restaurant
  • heerlijke sushi

Niet zo lekker!

  • de brownie vergeten
  • sommige porties waren wel heel klein (denkend aan cheesecake, eendenborst en biefstukjes)

7enhalf

One thought on “Lounge 8 – Eindhoven

  1. Pingback: Lounge 8 – Sint-Oedenrode | Lekker Happen.com - Foodblog

Geef een reactie

