GETEST: Jan pannenkoeken

Ik kreeg een mooi pakket pannenkoeken toegestuurd van Jan.
Het pakket kwam gekoeld aan met de nodige placemats, servetten en bekers. Om een echt pannenkoekenfeestje te bouwen! Mijn vriend en ouders mochten ook proeven. En ook mijn ‘schoonouders’ kregen een pakje poffertjes want daar had ik er toch twee van.
Omdat ik niet altijd zin en tijd heb om uitgebreid te koken, is het proberen van iets kant-en-klaar ook altijd interessant. De voorgebakken pannenkoeken uit het koelvak in de supermarkt kende ik al maar ik had ze nog nooit van dit merk geproefd.

jan4 jan9

De pannenkoeken en poffertjes werden bereid zoals er op de verpakking stond. Gewoon in een koekenpan met een klontje boter. In de magnetron kan natuurlijk ook maar de pan lijkt me toch het beste resultaat geven.
Dus hier ging ik dan… een pan opwarmen met een klontje boter.
Ik begon met de pannenkoek ‘naturel’… de pannenkoeken zien er koud al goed uit. Bruine vlekjes op de bovenkant in een mooie, speelse verpakking met allerlei tekstjes en plaatjes.
De pannenkoeken hebben een gemiddelde dikte. Ze vallen niet uit elkaar omdat ze te dun zijn en ze zijn ook niet te dik. Gelukkig maar want dat heb ik echt niet graag.

Als de pan heet genoeg is en de boter mooi gesmolten is, leg ik de pannenkoek erin. Even rustig laten opwarmen, even opdraaien met een spatel. Even laten liggen en klaar om op het bord te gaan. Zo bereid ik elke pannenkoek.

De pannenkoeken met spek bevatten elk drie reepjes spek. Wel vervelend dat de spekjes er wat los op liggen. Zo komen ze ook wat los met het omdraaien. Ze smaken trouwens wel heel goed! Natuurlijk ook enorm jammer dat er maar twee stuks in de verpakking zitten. 🙂

jan6 jan3

De kaaspannenkoeken zitten ook per twee verpakt. Deze zijn dubbel gevouwen en tussenin zit er een plakje kaas. Dit kun je natuurlijk ook heel makkelijk zelf in elkaar steken maar goed… zo kant-en-klaar is natuurlijk wel superhandig! Na het bakken is de kaas ook fijn gesmolten. Lekker weer!

jan7 jan8

jan5

De poffertjes hebben we natuurlijk ook geprobeerd. Een klontje boter in de pan en alles erin. 36 stuks… die hebben we mooi verdeeld over de 4 testpersonen. Bij de verpakking zit ook standaard een zakje met poedersuiker en een klontje boter. Het klontje boter mocht wel wat meer zijn! Gelukkig hadden we nog extra roomboter in huis anders hadden we ruzie gekregen. 🙂

jan1 jan10

jan2

Kortom…we waren eigenlijk blij verrast door de smaak van Jan pannenkoeken. Ik had kant-en-klare pannenkoeken nog nooit zo bereid. Altijd in de magnetron en dan krijg je toch een minder lekker effect.
Deze pannenkoeken in de pan bereid, smaakten gewoon goed! En de kaas en spekpannenkoeken waren onze favoriet. Helaas maar 2 stuks in de verpakking.
De gewone versie van de pannenkoeken waren zeker ok maar natuurlijk heel basic van smaak. Ik miste zelf wat zoet als basissmaak. Voor mij hebben ze zeker wat topping nodig: slagroom, poedersuiker, jam of een stroopje. Maar ik ben dan natuurlijk ook wel een echte zoetekauw.

http://jan.eu/home

3 gedachtes over “GETEST: Jan pannenkoeken

  1. A R Kramer zegt:

    Wij vinden met name de kaaspannekoeken erg lekker, maar helaas, bij onze “Jan Kaaspannekoeken”-leverancier (Jumbo Leidsenhage) zijn ze onlangs uit het schap gehaald ! Waar vinden we ze terug ?

    • lekkerhappen zegt:

      Beste AR Kramer,
      Ik heb geen persoonlijk contact met Jan Pannenkoeken, ik werk er ook niet of zo. Misschien is het raadzaam om die vraag via hun facebookpagina te stellen. Daar zijn ze wel actief. Succes ermee. Hopelijk kun je er weer vlug van genieten. Gr Daisy

Geef een reactie

