GETEST: Justnuts

justnuts1

Just Nuts is een bedrijf dat ‘Happy Honest Treats’ op de markt heeft gebracht.
Verantwoorde tussendoortjes met het beste fruit en de gezondste granen en noten.
De ingrediënten zijn geteeld, verhandeld en verpakt met respect voor mens, natuur en omgeving.

De notenpakjes bevatten 30 gram gedroogd fruit en 30 gram noten. Precies genoeg volgens de Wereldgezondheidsorganisatie.
De bars zitten vol met fruit, natuurlijk en biologisch.

Fruit, granen en noten zijn gezond. Ze bevatten veel vitamines en mineralen zoals magnesium, selenium en vitamine E. Er wordt ook geen suiker toegevoegd aan het gedroogde fruit, wel appelsap.
In de treats zitten alleen maar fruit, granen en noten.

Just Nuts heeft tot nu toe drie verschillende bars (kokosnoot, veenbes en appel & kaneel). Verder verkopen ze ook drie verschillende packs met nootjes en vruchten (hazelnoot & kokos & rozijnen, paranoten & rozijnen, veenbessen & cashewnoten).

justnuts2 justnuts3

De appel & kaneelbar heb ik als eerste geproefd.
De bar is heel anders dan andere bars. Waar vele bars gevuld zijn met een soort van muesli, zie je dat er helemaal niet in terug. De bar zelf is behoorlijk plakkerig en oogt niet heel smakelijk qua kleur. Ik zie op de verpakking dat 48% van beide repen gemaakt werden met dadels en een grote hoeveelheid spelvlokken. Beetje verrassend omdat dit niet duidelijk op de voorkant van de verpakking staat. Maar ik ben een liefhebber van dadels dus zal dat proeven vast wel goed gaan. De bar proeft zoet maar niet overdreven.
De kaneelsmaak komt duidelijk naar voor en af en toe zit er een groter stukje (gedroogde) appel in.
Het smaakt me wel.

De cranberrybar is eveneens goed gevuld met dadels. De bar is ook zoet, iets zoeter dan de andere versie.
Deze bar vind ik de lekkerste van de twee. Er lijken ook iets meer stukjes in te zitten, wat ik wel lekker vind.

justnuts4

Dan proef ik de pakjes. Het eerste pakje zit vol met kokos, hazelnoten en rozijnen. Ik ben dol op kokos dus hier geniet ik van. Er zitten dunne plakjes kokos in. De hazelnoten smaken heerlijk en het zoete van de rozijnen maakt het tot een mooie mix. Dit is mijn favoriet!

Het laatste pakje is een doosje met cashewnoten, veenbessen en rozijnen. Ook dit is een lekkere mix… de veenbessen geven een ietwat zure smaak maar de zoete rozijnen brengen de smaak in evenwicht.

justnuts5

Just Nuts brengt verantwoorde tussendoortjes. Ideaal om mee te nemen naar je werk, tijdens een uitstapje of gewoon voor tussendoor thuis te snoepen. Zeker een aanrader maar de bars zijn wel anders dan andere bars. Misschien even wennen…

 www.justnuts.nl

 

Geef een reactie

