Foodblogswap: Chococheesecake met oreo’s

Ik mocht deze maand koken van de blog ‘Carry’s Kitchen’. De blogster probeert graag nieuwe recepten uit en deelt ze om haar bezoekers te inspireren. Verder vindt ze het ook leuk om apparaten uit te testen.

Op haar receptenpagina heb ik even gespeurd naar een leuk receptje en ik ben voor iets zoets gegaan.
Dat maak ik eigenlijk zelden maar het leek me leuk om tijdens mijn paasvakantie eens te proberen.

Ik koos voor het gerechtje ‘Pure chococheesecake met oreo’s’. Ik vind een cheesecake altijd wel lekker.
En waarschijnlijk ook niet te moeilijk voor mij! De pure chocolade heb ik wel omgeruild voor melkchocolade. Gewoon omdat ik dat lekkerder vind.

choco cheesecake

Ingrediënten:

  • 200 gram roomkaas (vb. monchou)
  • 24 oreo koekjes (originele recept: 28)
  • 50 gram roomboter
  • 150 gram yoghurt
  • 80 gram witte suiker
  • 8 gram vanillesuiker
  • 360 gram pure chocolade (ik gebruikte melkchocolade)
  • 2 zakjes slagroomversteviger (Klopfix)
  • 300 gram slagroom
  • bakspray

Bereiding:

  • Leg bakpapier in de springvorm.
  • Vet de rand van de springvorm in met bakspray.
  • Verkruimel 16 oreo koekjes in een kom.
  • Laat de boter een beetje smelten op een laag vuurtje. Voeg de boter bij de verkruimelde koekjes. Meng het goed door elkaar.
  • Verdeel het mengsel over de bodem van de springvorm met een lepel en zet het in de koelkast.
  • Verwarm een pannetje met water. Zet daarin een grote kom (het mag het water niet raken) en breek 60 gram chocolade in stukjes. Laat ze smelten.
  • Smeer de gesmolten chocolade over de koekjesbodem met een (siliconen) kwast. Zet de springvorm daarna weer in de koelkast.
  • Laat nu de rest van de chocolade weer smelten op dezelfde manier als net. Laat de chocolade dan een beetje afkoelen. Roer af en toe door.
  • Mix dan de roomkaas, yoghurt, witte suiker en vanillesuiker tot een massa.
  • Klop in een andere kom de slagroom, samen met de slagroomversteviger.
  • Giet de chocolade bij het roomkaasmengsel. Mix dat door elkaar.
  • Roer dan heel zachtjes de slagroom door dat mengsel.
  • Verdeel dat mengsel daarna netjes over de bodem. En laat het minimaal 2 uur opstijven in de koelkast.
  • Versier de cheesecake daarna met de overige koekjes.

 

 

Geef een reactie

