GETEST: Belvita Breakfast

Een tijdje geleden kreeg ik een enorm pakket toegestuurd van Liga.
Eén op de drie Nederlanders zou minstens 1 keer per week het ontbijt overslaan.
Dat zal in België wel ongeveer hetzelfde zijn. Ook zelf ben ik zo’n type dat vlug een ontbijt overslaat.

Blijkbaar is dit assortiment ‘Belvita Breakfast’ biscuits ideaal voor mensen zoals ik. Het zijn de enige biscuits waarbij wetenschappelijk bewezen is dat ze langzaam koolhydraten vrijgeven gedurende 4 uur, als onderdeel van een gebalanceerd ontbijt (biscuits, een zuivelproduct, een portie fruit en een thee of koffie). Door te ontbijten met producten die langzaam vrijkomende koolhydraten bevatten, voel je je ’s ochtends fitter en energieker. Ideaal dus!

De ontbijtbiscuits zijn gemaakt van volkorengranen en zijn een goede bron van vezels en bevatten een hoeveelheid vitaminen (E en B1) en mineralen (magnesium en ijzer).

In de supermarkt vind je verschillende smaken: cranberry, melk & granen, meergranen, yoghurt en yoghurt-aardbei.

Ik kreeg de vier eerst opgenoemde varianten in mijn pakket maar heb de yoghurt-aardbei even zelf gekocht in de supermarkt omdat ik daar ook benieuwd naar was.

De verpakkingen zien er vrolijk uit. Zonnig geel van kleur met een mooie duidelijk opdruk van de biscuits.
De biscuits zijn individueel verpakt wat ze ook handig maakt om ze mee te nemen voor op je werk of gewoon om te ontbijten op de fiets of in de auto.

Ik begin even met de meergranenvariant. De biscuits zitten per vier in een plastic verpakte folie. De koekjes zijn een halve cm dik en de granen zie je duidelijk zitten in heel het koekje. Het koekje is heel knapperig. Ik proef wel een beetje meer zout dan bij de rest van de koekjes.

belvitameergranen1 belvitameergranen2

belvita1

De cranberryvariant heeft ook vier biscuits in zijn pakje. Ook dit koekje bevat een heleboel graantjes. Je ziet ze ook duidelijk zitten in het koekje. Maar dit koekje ruikt anders, wat zoeter. Dat komt dan wel door de cranberry.
Deze variant leek de grootste uitdaging voor mij omdat ik eigenlijk niet zo dol ben op cranberry. Ik vond ze altijd een beetje wrang smaken. Maar hier zorgt het voor iets extra in het koekje en vind ik ze net heel zoet smaken. Voor mij een goede toevoeging ten opzichte van het meer basic ‘meergranen’ koekje.

belvitacranberry1

Dan de ‘melk & granen’ variant… weer per vier verpakt. Deze biscuits zien er gladder uit en de granen/vezels lijken minder aanwezig dan bij de vorige twee. Als ze je deze biscuit proeft, dan proef je ook meteen de melk.

belvitamelk1

De volgende variant is de Belvita Breakfast sandwich met yoghurt vulling. Het is een sandwich die bestaat uit twee ontbijtbiscuits met daartussen een yoghurtvulling. Omdat de twee koekjes tegelijkertijd gegeten worden, moet je iets harder bijten. De vulling is rijkelijk en geeft genoeg smaak af. Je proeft de yoghurt goed maar de variant met de extra aardbeivulling erin vind ik persoonlijk nog lekkerder. Wel een stuk zoeter maar dat spreekt me ook meer aan.

belvitayoghurt2 belvitayoghurt1

belvitayoghurtaardbei1 belvitayoghurtaardbei2

Deze biscuits zijn ideaal om mee te nemen of om vlug te eten. Ideaal dat ze per portie verpakt zijn en de smaak zit goed. Een prima ontbijtbiscuitje!

4 gedachtes over “GETEST: Belvita Breakfast

  1. Diana zegt:

    Jammer dat ze in de meeste liga en ontbijtproducten melk toevoegen. Ik heb altijd liga fruitkick framboos gehad zonder melk.lactosevrij….en nu zijn ze uit de schappen gehaald en staan er andere liga soorten met melk..kan daar iets anders voor in de plaats komen.
    Dus ZONDER de melk..

    • Daisy zegt:

      Hoi Diana, ik begrijp dat dat erg vervelend voor jou is.
      Hopelijk komen ze dan vlug met een goed alternatief. Misschien kun je het bedrijf eens een mailtje sturen met jouw vraag?

  2. insider D zegt:

    Jouw eindconclusie kan ik alleen maar beamen. Ik vind deze ontbijtbiscuitjes ook ideaal temeer omdat ze langzaam koolhydraten afgeven. Daardoor heb ik veel langer een verzadigd gevoel en ga ik niet al tussendoor weer iets lekkers eten.

Geef een reactie

