GETEST: The Pie factory: Thaise en Italiaanse kip pie

Bij de C1000 kwam ik in de koeling twee verpakkingen tegen van ‘The Pie Factory’.
In een pie zit meestal een vleesmengsel dat ingepakt wordt met deeg.
Het zag er voor mij altijd heerlijk uit maar ik had het nog nooit gegeten.

Ik vermoed dat ‘The Pie Factory’ nog een nieuw bedrijf is omdat er pas twee smaken geïntroduceerd werden.
Op de site staat ook dat suggesties van andere smaken altijd welkom zijn.

pie factory

De verpakkingen van deze twee pie’s zien er verleidelijk uit. Ik heb ze dus ook beide gekocht: de Italiaanse met gehakt en de Thaise met kip. Ze zitten in een zwart doosje met een smakelijke foto erop. Het doosje heeft ook een kijkvenstertje op de bovenkant. Zo kun je het krokante korstje al bewonderen.

Voordat ik de pie’s kan proeven, moet ik ze natuurlijk warm maken. Ik laat de oven even voorverwarmen op 180 graden en zet ze er dan allebei in (nadat ik de plastic folie verwijderde).

piefactory2 piefactory3

Na 18 minuten zijn de pie’s klaar en kan het proeven beginnen. Voor de foto snijd ik de pie’s even middendoor.
Het deeg (onderkant is trouwens taartdeeg en de bovenkant bladerdeeg) laat zich goed snijden met een scherp mes. De pie dreigt helemaal niet uit elkaar te vallen en de vulling blijft er ook mooi in! En de inhoud wordt nu ook zichtbaar. Het ziet er goed uit en ze ruiken beiden erg lekker.

piefactory4

Mijn vriend en ik eten de pie’s  en we vinden ze lekker! Ze zijn goedgevuld.  Ik zou ze zeker nog eens een keertje kopen.
De Italiaanse gehakt pie ziet er voor mij nog iets smakelijker uit. De kleur van de vulling spreekt me meer aan.
Maar welke smaak ik nu mijn favoriet vind… ik kan niet kiezen! Ze zijn gewoon allebei erg lekker, goed op smaak gebracht en hebben een mooie krokante korst. Ook de bodem blijft gewoon stevig en dus allesbehalve week.

piefactory5

Ik ben heel tevreden over deze pie’s en raad ze aan om ze zeker eens te proberen!

http://piefactory.nl/

7 gedachtes over “GETEST: The Pie factory: Thaise en Italiaanse kip pie

  1. Mrs Me zegt:

    ik heb ze net ook beiden geprobeerd maar geef mijn portie maar aan Fikkie, de korst en bodem waren goed maar de vulling is geschikt als babyvoeding, daar had meer smaak aan gemogen en mijn man heeft het wel opgegeten maar ik hoef het voor hem geen 2de keer te halen,

Geef een reactie

