Poffertjes – Efteling (2)

De poffertjes van de Efteling had ik al eens gekeurd. Maar vorige keer vielen ze wat tegen.
Tijd voor een nieuwe kans…

Mijn moeder en ik gingen weer in zo’n eethokje zitten, dit keer in ‘Brussel’.
De kaart was nog net hetzelfde als eerst.

poffertje3

De kaart is niet echt ruim gevuld. Dit waren de keuzes: naturel, warme kersen, appeltjes in karamelsaus, banaan en chocoladesaus, grand marnier en de poffertjes van het seizoen.

poffertje1 poffertje2

Je kunt wel nog een paar extraatjes nemen zoals stroop of een bolletje ijs.

Mijn moeder nam de poffertjes met warme kersen. En ik ging voor de poffertjes van het seizoen. Dit seizoen zijn het poffertjes met boerenjongens. Hierbij namen we ook nog een bolletje ijs.

Het duurde niet lang of de poffertjes kwamen er al aan. Wat heel opvallend was, was de berg poedersuiker.
Vorige keer was dit ook. En dit keer was ik vergeten te vragen of het minder kon. Ik vind die boel suiker gewoon niet zo lekker.

De poffertjes waren dit keer wel heel goed gebakken! Ze smaakten erg goed met het klontje boter en het bolletje ijs. De warme kersen smaakten prima. De boerenjongens ook maar had ergens verwacht dat ze warm waren.
Dat zou ik beter bij het seizoen vinden passen. Het weer was wat kil en stormachtig en iets warms is dan wel lekker.

Lekker!

  • goed gebakken
  • mooie portie
  • de kersjes en het ijs smaakten goed

Niet zo lekker!

  • de berg poedersuiker

7enhalf

Efteling, Europalaan 1, Kaatheuvel, http://www.efteling.com

2 thoughts on “Poffertjes – Efteling (2)

  1. Pingback: Een culinaire route door de Efteling (deel I) – Kaatsheuvel | Lekker Happen

Geef een reactie

