Het nieuwe jaar in!

Inmiddels zitten we al op de tweede dag van het nieuwe jaar!
Ik wens al mijn bezoekers & volgers een mooi jaar toe met lekker eten in leuk gezelschap!
Dat mijn blog nog een inspiratie mag zijn in het nieuwe jaar.

Ik ben zeker geen meid die elk jaar voornemens maakt.
Geen suikers en vetten eten, gaan sporten… het is gewoon niks voor mij en ik zou ze ook niet volhouden!
Dus mocht ik daar ooit aan beginnen dan zou ik dat niet expliciet vermelden aan mijn medemens. 🙂

Maar als je een kookblog hebt, is het wel leuk om na te denken wat je dit jaar graag wilt doen.
Ik ga hier geen hele lijst plaatsen met een hele reeks punten maar een heel kort lijstje… heel kort!

1. Meer doen met mijn kookboeken
Ik heb de laatste jaren best veel kookboeken gekocht. Mijn plank zou uitgebreider zijn maar door de verbouwing liggen er veel kookboeken onbereikbaar op zolder. Deze kookboeken zaten in mijn bureau verstopt en heb ik vorige maand toch eens uitgestald.
Mijn voornemen voor 2014 is om elke week een receptje te maken uit één van mijn kookboeken en daarvan een blogbericht te maken.

2. Meer salades
Salades eet ik zelden. Zelfs in de zomer kom ik er vaak niet eens aan. Dus daarom mijn voornemen om daar zeker wat werk van te maken. En waarschijnlijk is het toch ook gewoon veel gezonder. Wat ook weer goed is voor mij! 🙂

3. Nieuwe ingrediënten uitproberen
De supermarkt ligt vol producten en vaak kies je toch de meest standaard dingen.
Ik ga dit jaar op zoek naar ingrediënten die ik nog nooit gebruikt heb. Om ook eens iets anders te testen!

Maar om nu meteen te starten…
Eerst nog even een overzichtje van het voorbije jaar. Want statistieken zijn toch wel eens leuk om te bekijken…

Wist je dat?
– de pompoenquiche met geitenkaas het meest bezochte recept op de blog is?
– dat november de drukbezochtste maand was met 9 563 bezoekers?
– dat 11 september de drukbezochtste dag was?
– dat ‘wortel prei soep’ de meest gezochte zoekterm is?
– de winactie van ‘kookpunt’ de meeste reacties kreeg?
– de blog het meest gevonden wordt via volrecepten.be ?

top10

De top 10:
1.
Pompoenquiche met geitenkaas
2.
Wortel-preisoep
3.
Mini quiches met ui, prei en spekjes
4.
Wortelpuree met kabeljauw
5.
Quiche met spek, ui en paprika
6.
Tosti met brie en honing
7.
Varkensstoofpotje met raap en wortel
8.
Gevulde aubergines met rijst
9.
Trifle met speculaas en appel
10.
Prei-broccolisoep

 

 

 

 

 

Geef een reactie

