(GESLOTEN) WINACTIE: Rosti Mepal knoflooksnijder

Een tijdje geleden kreeg ik twee Rosti Mepal knoflooksnijders thuisgestuurd.
Dit merk kende ik vooral van de brooddozen en drinkbekers die ik voortdurend in mijn klas zie verschijnen.
Enkele jaren geleden heb ik ook al verschillende bewaardozen met bijbehorend deksel (in verschillende maten) gekocht. Ze worden veel gebruikt in mijn keuken. Ideaal voor het bewaren van restjes in de koelkast of om mee te nemen naar je werk. Maar ook ideaal om tussendoor te gebruiken, om het groenteafval in te doen of om een eitje in te kloppen.
Stevig materiaal, makkelijk te reinigen en ook in verschillende hippe kleurtjes verkrijgbaar.

mepal

Deze knoflooksnijder heb ik natuurlijk ook al getest!
Maar voordat ik die uitleg geef, wil ik wel even zeggen dat de knoflooksnijder iets anders is dan een knoflookpers. Deze knoflooksnijder snijdt de knoflook in lange reepjes en perst de knoflook dus niet samen tot een puree. Dat maakt het tot een belangrijk verschil!

1 2

Het is dan ook belangrijk om de knoflookteen eerst even van zijn velletje te ontdoen. Anders snijdt hij ook de schil mee en dat is niet echt smakelijk.

3 4

Dus eerst de knoflook ontvellen voordat je de snijder gebruikt. En dan plaats je de knoflookteen gewoon in het buisje van de knoflooksnijder.
Dan zet je hem op de snijplank en duw je op de stamper. Deze stamper drukt de knoflookteen door de vierkantjes van het rooster. Zo komen er dan knoflookreepjes uit.

5 6

Ik wilde in eerste instantie de knoflook graag meteen al snijdend in de pan krijgen. Zoals je ook op het kaartje van de knoflooksnijder ziet. Maar dat is dus haast onmogelijk!
Je moet hem echt eerst op een snijplank of werkblad zetten zodat je er krachtig (heel stevig!) op kunt drukken.
Hier moet je wel wat spierballen voor gebruiken! Dit vind ik dan ook meteen het enige nadeel van dit apparaatje.

7 9

De reepjes komen er wel mooi uit en de restjes die achterblijven in het rooster kun je makkelijk verwijderen onder de kraan. Een ideaal en onmisbaar apparaatje voor alle knoflookfans!

10

Het apparaatje is vervaardigd uit melamine. En kan ook gereinigd worden in de vaatwasser.

Ben jij nu ook benieuwd geworden naar de knoflooksnijder van Rosti Mepal?
Ik mag er eentje weggeven in de hippe rode kleur!

  • Plaats een reactie in dit blogbericht en vertel waarom jij deze knoflooksnijder graag wilt winnen!
  • Like de Facebookpagina, deel dit bericht op Facebook en/of twitter het de wereld rond!

Deelnemen kan tot 24 december. Op 25 december maak ik dan ook de winnaar bekend!

12 thoughts on “(GESLOTEN) WINACTIE: Rosti Mepal knoflooksnijder

  1. Benieuwd zeker. Ik grijp nu meestal naar de knoflookpoeder omdat ik te lui ben om te snijden. Een knoflookpers heb ik ook maar die gebruik ik vrijwel nooit. Niet handig vind ik en ik heb gelezen dat je daar “de knoflook geweld mee aandoet”.

  2. Ik ben wel benieuwd naar de dagelijkse bruikbaarheid. Vooral het voorkomen van de geur op mijn vingers lijkt me een groot voordeel en geen gepruts om zo’n klein teentje te snijden…

  3. Geweldig! Ik snij dagelijks meerdere teentjes knoflook, maar die stank aan mijn vingers is zo vervelend. Ik had eerst een knoflookpers die helaas is gesneuveld tijdens een schoonmaak poging. Dus dit is zeer welkom.

  4. Ik ga helemaal uit mijn dak met Rosti Mepal producten van grote klasse, leuk om zowel anderen als mezelf mee te verrassen. De prijs, een Rost Mepal knoflooksnijder, die kans is helaas super klein, maar met lekkerhappen op mijn beeldscherm, heb ik toch ook al het gevoel een echte culinaire winnaar te zijn!

  5. We gebruiken regelmatig knoflook. Maar doordat je handen zo ontzettend gaan stinken naar het snijden ervan, doen we hele tenen in het eten. Die we dan ook gewoon in de pan laten zitten. Ik vind dat echt jammer want knoflook is heerlijk. Deze knoflooksnijder zou echt een aanwinst zijn in onze keuken!

Geef een reactie

