GETEST: Saclà Squeezy pesto

Een tijdje geleden kreeg ik twee knijpflesjes pesto toegestuurd van Saclà. “Pesto in een knijpfles?” hoor ik jullie al denken…jawel!

Saclà kende ik onder andere van de potjes pesto, olijven, pastasauzen en tapenades.
Maar dit keer is het glazen potje pesto dus nog makkelijker uitgevonden… in een makkelijke knijpfles die al standaard ondersteboven staat!

sacla1 sacla2   sacla5

Dit knijpflesje (de Saclà Squeezy zoals het officieel heet) is er in de twee bekendste smaken: Pesto Basilico en Pesto Pomodoro.
Het knijpflesje maakt het natuurlijk makkelijk op precies goed te doseren. En het is gewoon heel makkelijk in gebruik.
De dop kun je open- en dichtklappen en de pesto is nog een hele tijd houdbaar in de koelkast (max. 4 weken).
Zo’n knijpflesje is natuurlijk ook makkelijk op borden te decoreren met streepjes en toefjes pesto.

sacla3 sacla6

Het dopje laat ook geen restjes achter na gebruik zodat het gewoon schoon blijft. Helemaal goed dus!
En het flesje is niet breekbaar! Nog een pluspunt.

Als eerste heb ik de pesto basilico uitgetest.
Dit pestoflesje bestaat uit 36% basilicum, cashewnoten, kazen, knoflook, pijnboompitten, olijfolie en nog wat extraatjes.
De smaak die ik zo ook even in de pure versie probeerde, beviel me heel goed! Lekker hoor! Ik hou wel van basilicum en die smaak kwam heel goed naar voren.
Deze pesto heb ik o.a. gebruikt om op mijn gekleurde peentjes te smeren (aangelengd met wat extra olijfolie) en ze vervolgens in de oven te warmen.
Ook heb ik deze pesto gemengd met wat verse kaas. Dat smaakte heerlijk op een stukje stokbrood.

sacla4 sacla7

De pesto Squeeze Pomodoro bestaat vooral uit tomatensap en zongedroogde tomaten, een beetje basilicum en natuurlijk ook de kazen, noten en olijfolie. Deze pesto heb ik gebruikt in mijn pasta. En ook in de verse kaas gemengd om met brood te eten. Heel handig met dit knijpflesje! En weer erg lekker!

sacla9

www.sacla.nl/

Geef een reactie

