Foodblogswap: Soep van zoete aardappel

Ook deze maand deed ik weer mee met de Foodblogswap.
Nick van de blog ‘Written by Nick’ had al eens van mijn blog gekookt en dit keer was het mijn beurt om iets van zijn blog te maken.
Nick is 25 en heeft een passie voor eten en een liefhebber van thee. Hij zegt zelf dat hij een blog heeft met lekkere en makkelijke gerechten. Oh… dat heb ik ook! 🙂

Ik heb even gespeurd en mijn oog viel op de zoete aardappelsoep. De zoete aardappel heb ik pas ontdekt en ik vind het heerlijk. Een zoet smaakje vind ik sowieso erg jammie. De komijn komt in deze soep goed tot z’n recht en is duidelijk aanwezig. De harissa uit het recept van Nick heb ik weggelaten.

foodblogswap

Ingrediënten:

  • 5 zoete aardappelen
  • 4 kleine uien
  • 3 knoflooktenen
  • 200 gram broccoli
  • 2 bouillonblokjes (kip en groenten)
  • 1,5 liter water
  • 2 theelepels paprikapoeder
  • 1 theelepel komijnpoeder
  • braadboter

Bereiding:

  • Snij de ui fijn.
  • Snijd aardappelen in grove stukken.
  • Doe de broccoli in roosjes.
  • Verwarm een pan met boter. Doe de ui erbij. Roer ze goed.
  • Pers dan de knoflook eruit. Roer ze goed door tot de ui glazig is.
  • Voeg dan de zoete aardappel en broccoli toe. Roer voor een paar minuten.
  • Voeg dan het water toe met de bouillonblokjes en alle kruiden.
  • Laat een 15-tal minuten zachtjes koken.
  • Pureer nu alles fijn te pureren met een staafmixer.
Geef een reactie

