Grill-ig – Kaatheuvel

We boekten een arrangement van 3 dagen in de Efteling. De eerste avond gingen we ook even buiten de deur eten. Dit restaurant ligt vlakbij de Efteling. Ideaal dus.
Het ligt tegenover een mooie molen en heeft een ruime parking.

Die avond kwamen we bij het restaurant steakhouse Grill-ig terecht. Dit restaurant biedt twee verschillende formules: à la carte & tapasbar.
De inrichting van het restaurant bestaat uit wit, met rode en zwarte tinten. Er kan veel volk binnen maar deze avond viel het qua drukte reuze mee.

Wij kozen voor het onbeperkt tapasmenu. Hier kun je onbeperkt tapas eten voor 22,50 euro per persoon of €26,50 inclusief de dessertjes. Dit kan tot 22 uur.
Net zoals ik gewend was bij het onbeperkt sushi eten, kregen we hier ook een kaart met 5 rondes waarop alle gerechtjes stonden. Mochten we meer dan 5 rondes willen eten, dan kon dit ook gewoon. Zo werd ons verteld door de bediening. Er werd ons aangeraden per keer 2-3 gerechtjes per persoon te bestellen. Daar probeerde we ons aan te houden.

De kaart bestaat uit een groot aantal gerechten: voorgerechten, brood, vis, vlees, aardappelgerechten, salades, vegetarisch en de dessertjes (dat laatste voor 4 euro per persoon extra).

Tapas doet me denken aan Spanje maar niet alle gerechtjes gaven me die indruk. Het was een beetje vanalles wat.

Na de bestelling van de drankjes kregen we ook meteen een mandje met stokbrood (wit en bruin) met aioli.
Dat was al een lekker begin. Wel een beetje gek dat ze dit serveren als deze keuzes ook gewoon op de onbeperkte kaart staan. Maar goed…

Als eerste ronde bestelden we stokbrood met kruidenboter (lekker!), een wrap met gerookte zalm en kruidenkaas, een carpaccio, aardappelsalade met spekjes, salade met pittige garnalen en de soep van de dag. Die dag was dat een champignonsoep.

De porties waren heel wisselend. Het stokbrood was gigantisch, net zoals het bakje aardappelsalade dat erg goed vult. De carpaccio zelf daarentegen was heel erg klein.  Maar wel lekker!
Mijn moeder vond de soep erg lekker. Die bestelde ze later op de avond nog een keertje. Net zoals de salade met garnalen.

grillig1 grillig2

Tijdens de volgende ronde bestellen we aardappelkroketjes, biefstukpuntjes met pepersaus, varkenshaaspuntjes met champignonsaus, een coquille omwikkeld met spek en een kaaskroketje.
De pepersaus bevat enorm veel peperbollen. Ik vind dat zelf minder interessant. Het biefstukpuntje dat ik proefde was best taai maar toch niet te hard gebakken. De varkenshaaspuntjes met de saus waren echt lekker. De saus smaakte goed, dus ideaal om dat aardappelkroketje in te soppen. De coquille vond ik ook heerlijk en heb deze dus nog eens besteld. Het kaaskroketje vond ik ook smakelijk! Jammer dat die zo klein was en maar in z’n eentje in het bakje lag. Dit was een geslaagde ronde!!

grillig3 grillig4

pinchos9

grillig5 grillig6

Na het toetje bestelden we weer nog wat tapas zoals de zoete spareribs, de maïskolf, nog een coquille, frietjes, samosa en het aardappeltaartje. De samosa vond ik echt heerlijk! Dit is een filodeeghapje met kerrie en groenten.
De maïskolf en spareribs smaakten ook goed. Mijn moeder vond de frietjes ook lekker. Het aardappeltaartje was wel een grootste tegenvaller. Dit was zo sponzig en droog dat ik het gewoon niet kon opeten en doorslikken! Dit moest helaas terug mijn servetje in.

Mama bestelde even later ook een crème brûlée. Daarbij kreeg je dan nog een flinke bol vanilleijs en een toef slagroom. Het korstje was mooi hard en de crème smaakte goed. Mocht misschien nog iets meer vanille in.

Daarna bestelden we nog een pasta bolognese en een pasta carbonara. Ook wilde ik nog de garnalenkroketjes kiezen. Bij aankomst zagen de pasta’s er goed uit. Eenmaal gemengd zagen we dat die heel waterig was. De pasta was ook meer dan al dente gekookt. Dat is jammer. Uiteindelijk aten we de helft op. De rest was te waterig en dus niet lekker.
Ook de garnalenkroketjes konden me niet overtuigen. Waarom deze kroketjes per drie komen en het kaaskroketje alleen, blijft me nog een raadsel. Deze garnalenkroketjes waren erg droog. Heb al veel kroketjes in mijn leven gegeten maar hier was het vooral kauwen op het garnalenvlees zelf. Ik miste het smeuïge van een roux.

Op de boel af te sluiten bestelde mijn moeder nog een appelstrudel en ik nog een crème brûlée. We bestelden ze beiden zonder ijs.

grillig7 grillig8 grillig9

Kortom, we hebben hier lekker gegeten! En zou hier zeker nog eens terugkomen als ik weer in de buurt ben.
Maar een aantal gerechtjes waren gewoon niet goed genoeg bereid! Dat het aardappeltaartje de keuken zo kon verlaten, begreep ik echt niet!

Lekker!

  • uitgebreide keuze
  • lekkere gerechtjes waarbij we sommige graag voor een tweede keer bestelden
  • vlotte bediening

Niet zo lekker!

  • het aardappeltaartje was het dieptepunt van de avond!
  • veel variatie in grootte van de gerechten… soms te weinig, soms echt teveel
  • de pasta en garnalenkroket vielen tegen

5enhalf

Restaurant Steakhouse Grill-ig, Horst 1, Kaatsheuvel, http://www.steakhousegrillig.nl/

Geef een reactie

