GETEST: Lipton Blueberry muffin en Strawberry Cupcake

Vandaag kocht ik twee nieuwe smaken van Lipton. We wilden in eerste instantie één pakje Morocco Mint kopen maar kwamen uiteindelijk met nog drie andere pakjes thee buiten: de Strawberry Mint, Blueberry Muffin en de Strawberry Cupcake.

thee1

Deze test gaat over de laatste twee smaakjes. Ze zijn nieuw en hebben weer zo’n typische Liptonverpakking.
De doosjes zijn met een uitklapbaar dekseltje dat makkelijk open en dicht kan.
De verpakking is vrolijk en laat duidelijk de ingrediënten zien waaruit de thee samengesteld is.

thee3
Bij de Strawberry Cupcake staat er een mooie cupcake op met lekker uitziende aardbeien en natuurlijk een groene theeblad. In het midden het piramidezakje.
Deze smaak is een groene thee met een smaakje, in dit geval aardbei met cupcakesmaak. Het belooft eveneens geen bitter smaakje. Fijn want ik hou niet van bitter!
Toen ik het doosje opende, heb ik natuurlijk even geroken in het doosje. De aardbeiengeur kwam me helaas niet zo tegemoet. Ik had er nog iets meer van verwacht.
De ingrediëntenlijst van dit pakje thee zegt dat er groene thee in zit, aroma en 2,4 % stukjes aardbei.

thee2thee4

Bij de Blueberry Muffin staat er een mooie muffin met blauwe bessen op de verpakking. Ook het pyramidepakje staat op de voorgrond. Dat deze thee met echte vruchten gemaakt is, wordt nog eens benadrukt op de voorkant van de verpakking. Deze thee is een zwarte thee, aangevuld met aroma en 2,1 % stukjes bosbes.

thee5

Dan volgt het proeven… Ik bereid de thee zoals op de verpakking. De aardbeienversie moet 2 minuten trekken in het water, de bessenversie 2-3 minuten. Ik neem bij die laatste de gulden middenweg van 2,5 minuut.

De geur van de Strawberry Cupcake is niet zo sterk. De aardbei had ik iets meer verwacht. De cupcake mis ik ook in de geur! De aardbei is wel aanwezig wanneer je de thee proeft. De thee smaakt zacht en werd goedgekeurd.

Bij de Blueberry Muffin ruik je de muffin erin met de blauwe bes. De smaak is zacht maar wordt sterker op het einde. In dit theetje mocht de bessensmaak iets beter naar voor komen.

 

Van deze twee theesoorten had ik misschien nog meer de typische smaak verwacht.
Als ik dan zou moeten kiezen, kies ik toch de aardbeienversie. De smaak bevalt me gewoon meer.

http://www.lipton.nl/

One thought on “GETEST: Lipton Blueberry muffin en Strawberry Cupcake

  1. Pingback: 2015, een nieuw blogjaar! | Lekker Happen - Foodblog

Geef een reactie

