Ikea ontbijt – Heerlen

ikea ontbijt getest

De dag begin je meestal goed met een stevig ontbijt. ’s Morgens om 8.30 uur vertrokken we richting Heerlen, op naar de meubelboulevard. Dat je bij de Ikea kunt ontbijten, is wel bekend.
Velen onder jullie hebben er misschien al eens een ontbijtje gehad maar voor mij was het de eerste keer.

Ik had op de Ikea website al gezien waaruit het ontbijt bestond. In de ikea, bij het ‘ontbijtbuffet’ zelf, zag ik nergens een afbeelding meer terug van het ontbijt. Ook de mensen achter ons vroegen zich af wat er nu allemaal genomen kon worden voor die ene euro.

Ik moest dus even nadenken… een pistolet (keuze uit bruin of wit), een croissant, boter, jam, een hardgekookt ei, een plak jonge kaas en koffie of thee. Dat is veel voor 1 euro!
Vooraleer ik de gekookte eieren zag, lagen er ook al omeletten klaar in kommetjes. Er was ook spek te verkrijgen, panini’s en pannenkoekjes. Tegen een kleine prijs kon je die ook kopen. Het kommetje met een omelet (95 cent) stond dus al op mijn dienblad voordat ik bij de bak met gekookte eitjes kwam. Ik had geen zin meer om die omelet terug te zetten! Dus veel eieren te eten!

Na het afrekenen aan de kassa, was het aanschuiven in de rij van de koffie en thee. Verschillende apparaten maar het ging totaal niet vooruit!
Na het nemen van een koffie en thee moesten we nog op zoek naar een plekje. De tafeltjes zaten goed vol, iedereen vlak naast elkaar. Maar na wat rondkijken en rondwandelen met een dienblad konden we eindelijk zitten.

Dan het ontbijt… ik ben maar eerst met de omelet begonnen. Die was dus al helemaal afgekoeld! Jammer! Ik vond mijn omelet ook wat te zoutig. Die van mijn moeder was wel ok.
Het pistoletje is best hard. Goed snijden dus! De jam is de welbekende Hero jam. Altijd goed.
De boter is zacht en de croissant is mooi groot. Voor mij wel een beetje smaakloos.

Dan nog even de cappuccino drinken (waarvan de tweede ook gratis is maar wel warmer mocht!) en ik mijn thee en dan gaan we de winkel in om te shoppen.

De prijs-kwaliteitverhouding is erg goed! Helaas wel erg druk waardoor de gezelligheid wegvalt.

Lekker!

  • weinig geld voor een ruim ontbijt
  • grote croissant
  • grote plak kaas

Niet zo lekker!

  • de drukte…
  • de eieren te lang gekookt (groene rand!)
  • omelet koud vooraleer je kunt zitten

7

Ikea, In de Cramer 142, Heerlen, http://www.ikea.com/nl/nl/store/heerlen

3 thoughts on “Ikea ontbijt – Heerlen

  1. Ik was net een minuut te laat en moest alles betalen los maakt niks uit prijs was nog netjes vijf euro pp maar de broodjes werden snel onder je neus weggepakt en zo duidelijk gemaakt ontbijt is afgelopen jammer hadden of die paar mensen nog laten gaan of fatsoenlijk kunnen melden

  2. Pingback: 2015, een nieuw blogjaar! | Lekker Happen - Foodblog

Geef een reactie

