GETEST: Maizenakoekjes van Fa’s Fab Cookies

Ik kreeg een leuk pakje binnen van Fa’s Fab Cookies.
Deze webshop biedt maizenakoekjes met verschillende smaken aan en is voor elke gelegenheid (trouw, geboorte, high tea..) geschikt.

maizena1

Ik kreeg een leuke assortiment box toegestuurd met 20 koekjes: 10 Original, 5 Special Coco en 5 Old English koekjes. Deze box zat in een envelop met bubbeltjesfolie. De koekjes zelfs zijn verpakt in een cadeauverpakking van gerecycleerd karton en met een leuke grote strik erop! Heel tof!
Op de verpakking staat ook een stickertje met de inhoud van het doosje en een stickertje van hun website.

Helaas was de box wel wat beschadigd in één hoek (zie nota onderaan). Bij het openen werd het ook duidelijk dat niet alle koekjes het overleefd hadden met de verzending. Maar één koekje in de Old English smaak  en drie van de Special Coco hebben het heelhuids overleefd! Gelukkig maar eentje beschadigd van de gewone maizenakoekjes.
Het doosje vertoont ook vetvlekken in het karton (vooral in het gebied van de Special Coco en de Old English koekjes)… misschien door de warmte.
Sommigen zijn van boven ook wat platgeperst door het doosje.

maizena3 maizena2 maizena4

Maar ik moet ze toch persoonlijk testen dus wat gebroken exemplaren vind ik niet zo erg. Wel jammer als je ze bestelt en ze cadeau wilt doen of ter traktatie wilt geven.

Nu het leukste gedeelte…het proeven!
Eerst even kijken hoe groot ze zijn… 4 cm doorsnede. Niet heel groot maar wel een bijzonder schattig formaat!
Ik begin met de originele versie. Ik heb nog nooit maizenakoekjes gehad dus ik weet niet wat ik moet verwachten.
Het mondgevoel is erg apart. De buitenkant knapperig, binnenin ietwat zachter. Het brokkelt in je mond uit elkaar. Het koekje blijft aan de binnenkant van mijn mond plakken. De gekleurde bolletjes bovenop vind ik wel leuk, niet alleen ziet het er iets leuker uit maar het geeft ook wat smaak af. Van smaak vind ik hem matig maar qua textuur moet ik erg wennen aan deze koekjes! Niet zo…

maizena5 maizena6

Ik drink even wat water voordat ik de volgende proef… de Old English. Dit zijn dubbele maizenakoekjes met een frisse lemoncurdvulling. Echt een Engelse stijl! Deze koekjes smaken meteen wat zoeter maar geven daarna ook een zurige toets af. Wat lekker zeg! Een hele mooie variant en deze wint overduidelijk van de vorige.

Dan de laatste… ik heb een voorliefde voor kokos! Dus ben ik superblij dat er een kokosvariant is. Dit koekje heeft een laagje witte chocolade aan de buitenzijde, besprenkeld met kokos. Dat lijkt me een perfecte combinatie. Aan de binnenkant zou er een amandel moeten zitten (volgens de webshop)… maar de mijne bevat toch echt wel een pindanoot! (zie nota onderaan) Wel knapperig binnenin en een meerwaarde. Een lekker koekje, heerlijke kokossmaak! En nog beter dan de Old English versie, vind ik dan.

maizena7

De maizenakoekjes van Fa’s Fab Cookies kunnen me wel bekoren. De gewone versie vond ik wat plakkerig in mijn mond en matig. Maar over de andere twee varianten heb ik niets te klagen.
Dat extra smaakje vind ik ook bijzonder goed bedacht. Over de smaakjes niks dan goeds!
Over de verpakking moet misschien nog wat nagedacht worden omdat er zoveel gebroken koekjes bij zaten. Maar misschien had ik ook gewoon pech of een nonchalante postbode?

Voor iedereen die deze koekjes ook eens wilt bestellen (en proeven!). Dat kan bij de webshop van Fariël. Daar kun je een leuke assortibox kopen maar kun je ook je favoriete smaak bestellen (wat ik dus meer zal aanraden!). Ook voor een cheesecake, chocoladecake, limoencake of surinaamse cake kun je hier terecht.

Fa’s Fab Cookies, Amstelveen, www.maizenakoekjes.nl

Extra nota achteraf:

Na wat mailverkeer met de makers van deze koekjes blijkt er wel degelijk iets mis te zijn gegaan met de post. Ik heb dit niet gemeld aan de makers voordat ik dit verslagje typte. Bij een echte bestelling wordt er gegarandeerd dat ze tegemoet komen aan de klanten om de bestelling in orde te maken. Ik vond dit zelf nu niet meer nodig omdat ik maar een testdoosje had gekregen. Verder hebben de makers van de koekjes me overtuigd dat het wel degelijk om een amandel ging, na het zien van de foto’s op hun Facebook. Dus bij deze mijn excuses voor bovenstaande mening omtrent de pinda – amandel. Kortom… deze koekjes zijn het bestellen waardig maar daar was ik ook al van overtuigd.

3 thoughts on “GETEST: Maizenakoekjes van Fa’s Fab Cookies

Geef een reactie

