Hart van Brabant – Den Bosch

Tijdens een middagje rondwandelen en een beetje shoppen in ‘s-Hertogenbosch vonden we het nodig om even lekker uit te rusten.
We gingen op het terras zitten van ‘Hart van Brabant’, aan de voet van de Sint-Jan kathedraal. Het was al gezellig druk en we kozen een tafeltje aan de zijkant van het terras.
De bediening kwam snel en we bestelden een fruitbiertje en een ijsthee.

hartvanbrabant1

Na het zien van de kaart en de schappelijke prijsjes, kregen we trek in iets lekkers.
Maar wat te kiezen? De kaart staat vol met lekkere dingen… broodje carpaccio, kroketten met brood, een wrap met biefstukreepjes, kipsaté, garnaalkroketjes of toch de hete kip?
Uiteindelijk gaat Martijn voor de kipsaté en ik voor de hete kip met brood i.p.v. friet. Die laatste blijkt een aanrader te zijn. De kaart zegt er het volgende over: ‘Proef ’t en je komt ervoor terug!’

Eventjes later, terwijl we aan onze twee ijstheetjes nippen, komt ons eten er al aan! Twee goed gevulde borden…
Een flinke hoeveelheid saté, al van het stokje gedaan (wel zo makkelijk!) en een grote portie friet, wat kroepoek en een broccolislaatje erbij. Ook nog een potje mayonaise. Het smaakt goed!

Mijn hete kip smaakt geweldig! Lange tijd geleden dat ik zo lekker gegeten heb in zo’n eetcafeetje.
De saus smaakt zoetig maar ook weer een beetje pittig. Lekker veel stukjes kip erin en die champignons ertussen…Ik smikkel! Het blaadje sla onder de kip is misschien een beetje eenvoudig maar dat maakt me eigenlijk niet veel uit. Het bakje saus dat erbij zit, snap ik niet helemaal. Maar ik draai er mijn broodje af en toe in want zoiets lekkers kan ik ook niet laten liggen. Mijn bord leeg en ik voldaan…helemaal tevreden!

hartvanbrabant2

hartvanbrabant3

Lekker!

  • mooie prijsjes
  • hele vlotte en vriendelijke bediening (ze kijken goed rond!)
  • goedgevulde borden
  • de hete kip is heerlijk!

Niet zo lekker!

  • niets te bedenken

9

Hart van Brabant, Parade 1, ‘s-Hertogenbosch, http://www.cafehartvanbrabant.nl

Geef een reactie

