Den Haas – Valkenswaard

Den Haas is een restaria aan de rand van het centrum van Valkenswaard.
Hier kun je lunchen en uitgebreider eten. Tevens kun je hier ook een frietje met snack afhalen.
Den Haas is ruim en heeft een terras (ook overdekt) als je lekker in het zonnetje wilt zitten.

Wij nemen plaats onder het overdekt terras/veranda, de zon schijnt en de wind waait zachtjes. Heerlijk.
We worden al vlug bediend en bestellen alvast een drankje.
Dan bekijken we rustig de kaart.
De kaart bevat lunchgerechten met koude en warme broodjes, sandwiches, tosti’s, uitsmijters, hamburgers en wraps. Maar bevat ook uitgebreidere gerechten zoals salades, vlees- en visgerechten, enkele vegetarische gerechtjes, gerechten van de lavagrill zoals spareribs en Argentijnse steak. Ook de ijsjes staan op de kaart als afsluiter.
Ze bieden ook een keuzemenu aan van 3-gangen en hebben steeds een dagschotel en weekmenu tegen een schappelijke prijs.

Ik kijk ook even bij de suggesties en mijn oog valt op de hamburger XXL, de beschrijving zegt me: ‘Stoere, stevige en supersmakelijke hamburger van de grill met bacon, kaas, gebakken uien, zoetzure augurk, sla en tomaat geserveerd op een Italiaanse bol met twee sausjes.’ Dat klinkt toch uitstekend!
Hierbij bestel ik frietjes.
Mijn moeder bestelt haar broodje gezond, alsof er geen andere broodjes bestaan… 🙂 En bestelt eveneens frietjes erbij. Om het iets ongezonder te maken.

Even later krijgen we de borden voor ons neus. Inderdaad, een grote en goedgevulde hamburger!
Vastgehouden door een satéprikker zodat de boel niet in elkaar stort.
De tomatenschijven haal ik er alvast tussenuit. Dat heb ik minder graag. Maar al de rest smaakt goed.
Voor mij had de saus er rustig tussenin gemogen i.p.v. in de losse (kleine!) bakjes.
Het gelige sausje smaakt trouwens erg goed. De curryketchupachtige saus is wat standaard.
De kruiding van de Italiaanse bol vind ik niet zo geslaagd bij al de rest.
Mag van mij best een hard broodje (met sesam) zijn.
Verder smaakt deze burger heerlijk! Ik smul van het spek, de goed gebakken hamburger en gebakken uien.
Tussendoor neem ik een frietje maar deze zijn niet naar mijn smaak. Iets te hard of zo. Ik eet mijn kommetje half leeg (niet normaal voor mij!) en dip ze maar flink in de mayonaise.

Mijn moeder smult ondertussen van haar goedgevulde broodje gezond. Het broodje ziet er leuk uit met dat kleine aardbeitje erbovenop. Wel een heleboel sla!

den haas1

den haas3

den haas25

Lekker!

  • voldoende op je bord voor een goede prijs
  • lekkere burger

Niet zo lekker!

  • frietjes
  • kruiding van de Italiaanse bol past niet echt
  • 6

Restaria Den Haas, Brakenstraat 2, Valkenswaard,www.denhaas.nl

Geef een reactie

