Van der Valk – Wolvega (1)

Een paar dagen geleden trokken mijn moeder en ik er even een paar daagjes tussenuit.
Lekker uitwaaien in Friesland. We gingen, zoals gewoonlijk, een Van der Valk hotel. Dit keer boekten we een voorjaarsarrangement van 3 dagen, voor 119 euro p.p.
In dit arrangement zaten ook 2 viergangendiners.
Hieronder lees je hoe ons eerste avondje aan tafel verliep.

De zaal is ruim en met warme tinten ingericht. We kregen een tafeltje aan het raam, met zicht op een recreatieplas.
Het was er erg rustig op een dinsdagavond. Maar het voordeel is wel dat het personeel alle aandacht heeft en je op je wenken bedient.

P1040568
Onze keuzemenukaart stond al klaar. We konden kiezen uit 7 voorgerechten. Omdat het me allemaal wel lekker leek, ging ik voor de proeverij van voorgerechten.
Die ook in de vegetarische versie genomen kan worden. Maar ik als vleesliefhebber, neem natuurlijk de gewone.
Ik kreeg een carpaccio, stukje zalm, een garnalencocktailtje en een stukje rauwe ham. Heerlijk!
Mijn moeder gaat voor gezond en kiest  de rijkelijk gevulde groene salade. Mij lijkt het behoorlijk saai maar mijn moeder is tevreden met haar voorgerechtje.
Bij het voorgerecht krijgen we een bruin broodje en wat gezouten boter die erg lekker was.
De kaart zelf vertelde ons dat we een broodje kregen met boter, zeezout en olijfolie. Dit was dus net een tikkeltje anders maar zeker niet minder erg.

wolvega1

wolvega2

P1040561

Het soepje werd een tomatensoep. Lekker met de stukjes rundsvlees maar wel wat zoutig.

wolvega3

Om eens een beetje te variëren in mijn eetpatroon (ik bestel meestal vlees en nog eens vlees!) ging ik voor de twee gebakken sliptongen.
Ik ben geen visheld dus had wat moeite met het ‘graatloos’ maken van de vis. De vis smaakte heerlijk, de graten nam ik er door mijn eigen stuntwerk gratis bij. 😉
Ook de remouladesaus vond ik lekker, hier hou ik wel van. Als bijgerecht kregen we frietjes, worteltjes, een komkommerslaatje,  appelmoes en gebakken aardappeltjes.
Mijn moeder ging voor de varkenscarre met pepersaus. Twee mooie stukken vlees, goed gebakken. Op het einde proefde ik nog even van mijn moeder haar restje
saus en ontdekte toen dat het geen pepersaus maar champignonsaus was. Mijn moeder had het niet eens opgemerkt en bleek het dus niet zo’n probleem te vinden.

wolvega5

wolvega6

wolvega8

wolvega7

Nog even naar het dessertje. We kregen de keuze uit 6 desserts. Helaas een wat veilige en minder interessante keuze aan nagerechtjes. Vier van de zes nagerechtjes zijn ijsjes. Wat jammer!
Om de restjes nog op te vullen nam ik dan toch maar de Ben & Jerry’s Macadamia mania: vanilleijs met macademienoten in chocola. Het ijsje zag er iets anders uit dan wat ik verwacht had.
De vanilleijs leek mij meer chocoladeijs. En de notenhoeveelheid was echt minimaal. Dit kon naar mijn idee beter. Ook de opmaak van het ijsje was…. heel klassiek, inspiratieloos.

wolvega10

wolvega9
Mijn moeder ging trouwens voor de kop koffie met een likeurtje.. ze koos voor amaretto.
Na het tafelen bleef de ober ook nog even een praatje maken met ons. Hij vroeg wat we zoal gingen bezoeken op ons driedaagse en had nog wat suggesties voor leuke plaatsjes die we konden bezoeken.

Lekker!

  • Leuke keuze aan voor- en hoofdgerechten
  • Heerlijk gegeten voor een arrangement
  • De vriendelijke ober die ons ook informatie geeft over de daguitstapjes in de buurt en zelfs een kaart komt brengen van Friesland
  • Ruime hoeveelheid

Niet zo lekker!

  • zoutig soepje
  • teveel ijs op de dessertkaart en een te simpel ijsje gegeten

7

Van der Valk Wolvega – Heerenveen, Atalanta 10, www.hotelwolvega.nl

Geef een reactie

